Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dnia 7.05.2019r wpłynęła do dyrektora przedszkola opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wystawiona przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną, dyrektor nie otrzymał orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy dyrektor ma obowiązek odnotowania tego dziecka w SIO, powołania zespołu, opracowania IPET?
Jeżeli przedszkole jest w stanie spełnić zalecenia z opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, w tym dysponuje odpowiednimi warunkami lokalowymi i kadrowymi, obejmuje dziecko tymi zajęciami – art. 127 ust. 5 i 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Dyrektor powołuje zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, który opracowuje indywidualny program wczesnego wspomagania - art. 127 ust. 5 PO, § 2 i § 3 ust. 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635. Natomiast dla dziecka nie opracowuje się IPET, skoro dyrektor nie otrzymał orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego – art. 127 ust. 3 PO. Objęcie dziecka WWRD wykazuje się w SIO – art. 3 ust. 2 pkt 1, art. 12 i art. 42 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, Dz.U. z 2018 r., poz. 1900.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zgodnie z Prawem Oświatowym można tworzyć statut dla zespołu szkół w skład którego wchodzi przedszkole i ośmioletnia szkoła podstawowa?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego stosowanie średniej ważonej w ocenianiu ucznia jest niezgodne z Prawem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie szkoły można zaznaczyć, iż uczeń za złe zachowanie może być wykluczony z uczestnictwa np. w wycieczce, dyskotece? Czy jako karę możemy wpisać naganę dyrektora na forum szkoły? Czy może to narusza godność osobistą ucznia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W statucie przedszkola mamy zapis "w przedszkolu nie są stosowane wobec dzieci żadne zabiegi lekarskie i nie podaje się żadnych lekarstw." Jeśli przyjmujemy do przedszkola dziecko przewlekle chore to zawsze indywidualnie rozmawiamy z rodzicami u ustalamy powyższe kwestie podania leku (przeważnie ktoś z rodziny jeśli jest taka konieczność to przychodzi i np. bada poziom cukru jeśli dziecko choruje na cukrzycę itp. Wiem, że mógłby to robić nauczyciel, który wyraziłby zgodę na to i został przeszkolony. Jednak z reguły nauczyciele nie zgadzają się na to a w przedszkolu nie mamy pielęgniarki. Chciałabym zapytać czy w statucie może pozostać taki zapis czy należy go zmienić, a jeśli tak to jakie nadać mu brzmienie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinny wyglądać szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego w gimnazjum? Gdzie można szukać wzorców? Jak ten dokument powinien wyglądać?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe