Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zakres prac o następującej treści można zakwalifikować do umów o dzieło: „posadzenie drzewek na placu przedszkolnym; ułożenie kostki brukowej na części placu zabaw; naprawa ogrodzenia i sprzętu na placu zabaw; przeprowadzenie warsztatów ceramicznych (jednorazowo); wykonanie i montaż szafy do przedszkola” Jakie są inne przykłady z zakresu umowy o dzieło w placówce oświatowej?
Stosownie art. 627 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1740) przez umowę o dzieło przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła, a zamawiający do zapłaty wynagrodzenia. Przedmiotem umowy o dzieło jest osiągnięcie określonego, umówionego między stronami rezultatu. W chwili zawarcia umowy dzieło jeszcze nie istnieje, gdyby bowiem istniało, to strony musiałyby zawrzeć umowę sprzedaży. W przypadku umowy o dzieło istotne jest to, aby strony wskazały jakie mają być cechy działa. Tylko wtedy zamawiający może sprawdzić czy działo zostało zrealizowane bez wad. Strony zawierając umowę o dzieło wyznaczają termin początkowy i termin realizacji dzieła.
Przedmiotem umowy o dzieło może być wykonanie dzieła o charakterze materialnym lub niematerialnym. W przypadku dzieła o charakterze materialnym powstaje nowa rzecz albo rzecz już istniejąca ulega przekształceniu, uzupełnieniu lub naprawieniu. Przedmiotem umowy o dzieło, w ramach której powstaje dzieło o charakterze materialnym jest wykonanie i montaż szafy, ułożenie kostki brukowej, posadzenie drzewek na placu przedszkolnym, naprawa ogrodzenia i sprzętu na placu zabawy. Przyjmuje się, że przedmiotem umowy o dzieło o charakterze niematerialnym może być dokonanie tłumaczenia, stworzenie utworu, sporządzenie opinii prawnej, sporządzenie konspektu wykładu, sporządzenie bilansu.
W przypadku umowy, której przedmiotem będzie przeprowadzenie warsztatów ceramicznych nie powstaje nowe dzieło w sensie materialnym. Z kolei jednorazowość wydarzenia pozwala przyjąć, że nie powstaje dzieło o charakterze niematerialnym. Powoduje to, że umowa o przeprowadzenie warsztatu ceramicznego jest umową o świadczenie usług. Wyjątkowo umowa o przeprowadzenie warsztatu ceramicznego może być uznana za umowę o dzieło jeżeli strony w umowie określą ściśle temat, czas, sposób realizacji, a zamawiający będzie miał warunki do weryfikacji sposobu zrealizowania przedmiotu umowy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy plan wychowawczy w bursie to to samo co plan pracy opiekuńczo-wychowawczej? Jakie zadania wchodzą w skład planu wychowawczego bursy a jakie w skład planu pracy opiekuńczo-wychowawczej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na pytanie czy do przedszkola masowego może uczęszczać dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności? W naszym mieście jest przedszkole specjalne - czy dyrektor może skierować to dziecko do tego przedszkola.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prosze o wzór dokumentu - sprawozdanie półroczne pracy wych.- dydaktycznej nauczyciela przedszola uwzględniając podstawę programową.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z możliwością wprowadzenia dziennika elektronicznego i pełnej dokumentacji szkoły w wersji elektronicznej dla naszej placówki, oraz ułatwienie rodzicom śledzenie osiągnięć swoich dzieci postanowiłem wprowadzić w/w narzędzia z wykorzystaniem platformy nSzkoły. Część rady pedagogicznej nie wyraża zgody na powyższe rozwiązanie twierdząc, że jest to dla nich dodatkowa praca i nie będą jej wykonywać. Jednocześnie, co wynika z obserwacji i wywiadów, część rodziców dobrze postrzega takie rozwiązanie a dotychczasowe kontakty w tej kwestii pozostawiały sporo niedoskonałości. Czy wprowadzenie obowiązku tej formy wymaga uchwały rady pedagogicznej, czy też wystarczy zarządzenie dyrektora szkoły. Szkoła dysponuje środkami technicznymi (30 komputerów w różnych miejscach, w tym w pokoju nauczycielskim, trzech klasach i 4 stanowisk w czytelni). Wierzę jednocześnie, że wprowadzenie tych narzędzi podwyższy jakość pracy szkoły, zwiększy systematyczność i jasność oceniania uczniów, oraz umożliwi rodzicom lepszy kontakt z nauczycielami i kontrolę nad swoimi dziećmi.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym przedszkole niepubliczne, dodatkowo jestem dyrektorem przedszkola. Nie mam pedagogicznego wykształcenia i nie jestem nauczycielem. Czy mogę pobierać wynagrodzenie z dotacji? Jeżeli tak to na jakiej podstawie prawnej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe