Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, gdzie dzieci z oddziałów przedszkolnych (6-5 letnie) korzystają z dowozów szkolnych należy utworzyć dwie świetlice? Dla uczniów klas I-VI i dla dzieci przedszkolnych.
Organizacja świetlicy jest zadaniem statutowym szkoły podstawowej (art. 67 ust. 1 pkt 3 UoSO, art. 103 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59), natomiast w przedszkolach (tak są traktowane oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych) może być prowadzona wyłącznie na zasadzie dobrowolności, gdy organ prowadzący zapewni jej finansowanie. Z uwagi na konieczność zorganizowania uczniom począwszy od I klasy zajęć świetlicowych, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży, a także ich możliwości psychofizyczne, w szczególności prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów, zapewniających prawidłowy rozwój fizyczny oraz odrabianie lekcji (art. 67 ust. 5 UoSO, art. 105 ust. 2 PO), zajęcia świetlicowe powinny być w miarę możliwości prowadzone odrębnie (lub w tym samym pomieszczeniu pod opieką różnych nauczycieli) dla uczniów szkoły oraz dla dzieci uczęszczających do oddziału przedszkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole prowadzonej przez Stowarzyszenie obowiązują tz. godziny karciane?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w karcie oceny pracy nauczyciela, w egzemplarzu załączanym do dokumentacji, zaznacza się poziom spełniania kryteriów oceny pracy, czy też wystarczy tylko końcowa ocena wynikająca z posumowania spełniania ww. kryteriów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w konstrukcji narzędzi badawczych w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, w szczególności:
Na 1-wszym etapie edukacji:
1) doświadczenia poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację, przeprowadzanie badań, rozwiązywanie problemów
w zakresie adekwatnym do możliwości i potrzeb rozwojowych na danym etapie oraz z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka,
2) umiejętności dostrzegania środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem, oraz zachowań wynikających z tych wartości, a także odkrycia przez dziecko siebie jako istotnego integralnego podmiotu tego środowiska,
Na 2-im etapie edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych:
1) umiejętności planowania doświadczeń, czynnego badania, obserwacji oraz prowadzenie eksperymentów uczniowskich z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wyciągania wniosków i komunikowanie się z innymi w ramach prowadzonych projektów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W zakładce "dokumenty" znalazłam propozycję zapisu w dzienniku przedszkola z uwzględnieniem 1/5 dla 5-6latków. Bardzo proszę o propozycję zapisu dla 3-4 latków z uwzględnieniem 1/5
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z prośbą otrzymaną od naszego pracownika z dnia 03 czerwca związaną z udostępnieniem kopii protokołu rady pedagogicznej z dnia zwracam się z zapytaniem: - czy i jakim zakresie jest możliwe udostępnienie kserokopii z potwierdzeniem zgodności z oryginałem protokołu z posiedzeń rad pedagogicznych pracownikowi? PODSTAWA PRAWNA : 1.ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 marca 2013 r. w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz. U. z dnia 20 marca 2013 r.); 2. Statut Zespołu Szkół Nr 12 w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej we Wrocławiu. Dział V Zasady przyjęcia do szkoły § 19. 1.Rekrutacja do szkoły odbywa się poprzez przyjęcie ucznia-pacjenta na dany oddział szpitalny. UZASADNIENIE: W protokole rady pedagogicznej Zespole Szkół Nr 12 w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki we Wrocławiu zawarte są dane osobowe innych osób - pracowników szkoły oraz dane osobowe uczniów pacjentów wraz z informacjami dotyczącymi aktualnego stanu zdrowia, oraz sytuacją rodzinną. Ze względu specyfikę szkoły uczeń naszej placówki jest jednocześnie pacjentem oddziału szpitalnego , w związku z tym czy udostępnianie protokołów z wymienionymi uczniami z imienia i nazwiska jest dopuszczalne, skoro wiąże się to z jednoczenie z potwierdzeniem że jest pacjentem oddziału szpitalnego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe