Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole niepublicznej (prywatne technikum) specjaliści w zakresie RODO, tzn. ADO, IOD, ABI, powinni mieć szkolenie w tym zakresie? Czy jest obowiązek powołania ABI/IOD? Czy prywatna szkoła ma obowiązek prowadzenia na stronie placówki BIP?
Administrator danych osobowych oraz inspektor danych osobowych muszą posiadać wiedzę dotyczącą prawidłowego przetwarzania danych osobowych, natomiast nie musi ona zostać nabyta w drodze szkolenia (art. 37 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.U. UE. L. Nr 119, s. 1). Z kolei aktualne regulacje w ogóle nie przewidują funkcji administratora bezpieczeństwa informacji, a więc również nie wymagają powołania takiego specjalisty. W szkole niepublicznej powołanie inspektora ochrony danych nie jest obowiązkowe, ponieważ takie instytucje nie są wymienione w art. 9 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. z 2019 r., poz. 1781 ze zm. w zw. z art. 37 ust. 1 lit. a RODO wśród katalogu podmiotów publicznych wyznaczających IOD.
Szkoła niepubliczna, z racji wykonywania zadań publicznych z zakresu edukacji, a ponadto – w przypadku pobierania dotacji samorządowej – dysponowania majątkiem publicznym, należy do podmiotów zobowiązanych do prowadzenia strony internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej – art. 8 ust. 2 w zw. z art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2020 r., poz. 2176).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie odnośnie duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych. Na czyje konto powinny być uiszczane opłaty- szkoły czy gminy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rada rodziców nie przeprowadziła wyborów w nowym roku szkolnym. Zostali wybrani przedstawiciele klas na zebraniach z wychowawcami, ale nie zostało zwołane zebranie rady rodziców. Rada nie opracowała swojego regulaminu działania. Jakie kroki powinien podjąć dyrektor szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może prowadzić w niedzielę zajęcia wyrównawcze z matematyki w ramach projektu unijnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel do 29 lutego br. przebywał w stanie nieczynnym, 2 marca otrzymał świadectwo pracy. Nauczyciel obecnie nie pracuje, a prawo do emerytury nabędzie 5 lipca br. Czy nauczyciel ma prawo do świadczeń z ZFŚS przyznawanych w czerwcu br.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie.Czy zakładając nową księgę uczniów nadajemy numery uczniom od początku, czy kontynuujemy numerację z poprzedniej księgi?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe