Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w roku szkolnym 2021/2022 nauczanie indywidualne uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym uczęszczających do szkoły ogólnodostępnej może być prowadzone zdalnie?
Sposób i tryb organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły, reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616). Zasadą jest, że zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu, w szczególności w domu rodzinnym, i odbywają się w bezpośrednim kontakcie z uczniem. Jednakże z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne wprowadzono rozwiązanie, na podstawie którego jest możliwe prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Z dniem 1 września 2021 r. weszła w życie kolejna nowelizacja przedmiotowego rozporządzenia MEN – rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 24 sierpnia zmieniające rozporządzenie w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2021 r., poz. 1571). W wyniku nowelizacji rozporządzenia nadano nową treść przepisu § 13a, który stanowi, że w latach szkolnych 2020/2021 i 2021/2022 zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego oraz zajęcia indywidualnego nauczania mogą być prowadzone przez nauczyciela lub nauczycieli:
1) w indywidualnym i bezpośrednim kontakcie z dzieckiem lub uczniem w sposób określony w § 4 ust. 4,
2) na wniosek rodziców dziecka lub ucznia albo pełnoletniego ucznia – w indywidualnym kontakcie z dzieckiem lub uczniem; w takim przypadku przepisu § 5 nie stosuje się.
Reasumując, jeżeli z orzeczenia o kształceniu specjalnym wynika potrzeba realizacji zaleceń w formie nauczania indywidualnego, można je prowadzić w kontakcie indywidualnym, ale nie musi być to kontakt bezpośredni (może być kontakt z zastosowaniem technik komputerowych).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bursa zapewnia swoim wychowankom opiekę wychowawczą od godziny 16.00 w niedzielę do godziny 18.00 w piątek (w każdym tygodniu).
Czy poza godzinami funkcjonowania bursy, kiedy w budynku z pracowników jest wyłącznie portier (18.00 w piątek – 16.00 w niedzielę) jako dyrektor mam prawo pozostawienia w bursie wychowanków bez opieki wychowawców?
Jeżeli tak to: - ilu wychowanków? - na jak długo ? ( jeśli w piątek wychowanek opuszcza bursę pół godziny później tj. o 18.30, czy może do tego czasu przebywać w swoim pokoju, czy np. musi w świetlicy?) - w jakim wieku? (np. czy musi to być wychowanek pełnoletni, czy może być niepełnoletni?) Bardzo proszę o wykładnię prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie liczby dzieci przypadających na jednego opiekuna w czasie wycieczki. Proszę też do tego aktualną podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W grudniu otrzymałam od Państwa dokumentację na życzenie: Statut Przedszkola Niepublicznego. Przekształcamy Punkt Przedszkolny na przedszkole niepubliczne. Czy na dzień dzisiejszy Statut z grudnia będzie prawidłowy czy potrzebne są jakieś zmiany?
Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego również w dodatkowym terminie, w związku z czym otrzymuje na świadectwie wpis nieklasyfikowany, czy uczeń nieklasyfikowany może zdawać egzamin poprawkowy lub czy może zostać promowany warunkowo (nie korzystał z tej możliwości).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy szkoła ma obowiązek, czy tylko prawo posiadać procedury dot. np. zwalniania nauczycieli, protokołowania posiedzeń RP itp.? Jeśli obowiązek, to jaki dokument do tego obliguje? Czy procedury muszą być np. uchwalane przez RP, czy też wprowadzane zarządzeniem dyrektora?
2. Czy szkoła publiczna ma prawo skreślić z listy uczniów osobę, która ukończyła 18 lat i sama nie rezygnuje z dalszej nauki? Chodzi o sytuację problematyczną, w którejś komuś zależy, aby być na liście uczniów, ale w praktyce nie wypełnia obowiązków szkolnych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe