Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w obecnej sytuacji epidemii ciąży na nauczycielkach wychowania przedszkolnego obowiązek przygotowania diagnozy gotowości szkolnej na koniec kwietnia?
W związku z ograniczeniem funkcjonowania przedszkoli żadnym zmianom nie uległy przepisy § 3 ust. 7 i 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.), zgodnie z którymi dyrektor publicznego i niepublicznego przedszkola wydaje rodzicom dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Informację (zwaną potocznie także diagnozą) wydaje się w terminie do końca kwietnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym dziecko ma obowiązek rozpocząć naukę w szkole podstawowej. W związku z tym nauczyciele wykonują zadania statutowe w związku z prowadzeniem diagnozy gotowości szkolnej, a dyrektor ma obowiązek doręczenia pisemnej informacji rodzicom do 30 kwietnia 2020 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z obowiązkiem zajęć języka angielskiego dla dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne z dniem 1 września 2015r. mam pytania: Czy od 1 września do zajęć języka angielskiego trzeba będzie założyć dziennik zajęć dodatkowych i w nim dokumentować realizację podstawy programowej? Czy można dokumentować realizację tych zajęć w dzienniku grupy? Czy od 1 września w grupach dzieci 3-4 letnich można realizować zajęcia j. angielskiego po uzyskaniu opinii rady pedagogicznej i organu prowadzącego, oraz gdzie dokumentować realizację tych zajęć(dziennik zajęć dodatkowych, czy dziennik zajęć grupy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dniu wczorajszym otrzymałam od Państwa odpowiedź na zadane pytanie dt. wychowanków w Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym. Otrzymałam odpowiedź, która budzi bardzo dużo wątpliwości. Chodziło mi głównie o upewnienie się czy dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną ( w tym jedna z niepełnosprawności to upośledzenie intelektualne w stopniu lekkim) również może być w ORW? a otrzymałam od Państwa informację iż dzieci umiarkowane i znaczne również nie mogą???
Jak mówi Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych (....) i w tym rozdział 5 który dotyczy ORW i § 48 ust.2 mówi kim są wychowankowie. Moje zapytanie dotyczyło właśnie tego, iż w punkcie drugim nie są określone dzieci z niepełnosprawnością intelektualną sprzężoną (więc budziło to moje wątpliwości czy upośledzenie lekkie również może być?) Państwo twierdzą że niepełnosprawność sprzężona to upośledzenie głębokie plus jeszcze coś. Po części tak - bo samo upośledzenie głębokie świadczy o wielu czynnikach niepełnosprawności-natomiast dziecko takie otrzymuje orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a nie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jaka podstawa prawna mówi o Państwa odpowiedzi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo chciałem zapytać, czy w myśl obowiązujących przepisów w szkole podstawowej dla dorosłych, kształcącej młodzież w systemie OHP obowiązkowe jest wprowadzenie indeksów dla słuchaczy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na podstawie mianowania, w luty ukończyła 60 lat. W nowym roku szkolnym nie mam dla niej pełnego etatu i zamierzam jej wręczyć pismo o ograniczeniu etatu do 1/2. Rozumiem, że jeśli nauczycielka nie przyjmie nowych warunków, to zgodnie z przepisami rozwiązuję z nią stosunek pracy przez wypowiedzenie. Jaka odprawa jej wówczas przysługuje? Czy może być jeszcze inny sposób rozwiązania umowy, jeśli nauczycielka nie zgodzi się przyjąć nowych warunków zatrudnienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie ad. legitymacji służbowych nauczycieli. W ostatnim numerze miesięcznika Monitor Prawny Dyrektora przeczytałam informację, iż nauczyciele zatrudnieni w szkołach ponadgimnazjalnych w publicznych Centrach Kształcenia Ustawicznego na podstawie legitymacji nauczycielskich nie posiadają żadnych ulg np. na przejazdy. Proszę o opinię na ten temat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe