Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w klasie I szkoły podstawowej w czasie zajęć komputerowych przewidziany jest podział uczniów na grupy?
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r.w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
§ 7. 1. W klasach IV–VI szkoły podstawowej, w gimnazjum, zasadniczej szkole zawodowej, liceum ogólnokształcącym, technikum i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy:
1) na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych: komputerowych, informatyki i technologii informacyjnej w oddziałach liczących więcej niż 24 uczniów; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej lub międzyoddziałowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów; liczba uczniów w grupie nie może przekraczać liczby stanowisk komputerowych w pracowni komputerowej.
Oznacza to, iż jeśli kl. I – III szkoły podstawowej nie są wymienione w rozporządzeniu, nie podlegają podziałowi na grupy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzony przeze mnie Zespół Szkół jest placówką ponadgimnazjalną kształcącą uczniów z lekkim, umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym. Osoby z lekkim upośledzeniem kształcone są w Szkole Zawodowej Specjalnej a uczniowie z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy. Obecnie podanie do szkoły złożył uczeń, który dotychczasową edukację realizował w Gimnazjum Specjalnym dla uczniów z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym (inna podstawa programowa i świadectwo opisowe), natomiast w aktualnym orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego został zdiagnozowany jako lekko upośledzony. Zespół Orzekający sugeruje utrzymanie dotychczasowego systemu kształcenia tzn. w Szkole Przysposabiającej do Pracy, jednak w statucie tej placówki zapisano, iż jest w niej kształcona młodzież z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym. Równocześnie waga subwencji oświatowej na ucznia z lekkim upośledzeniem wynosi 1,4 a na ucznia z umiarkowanym upośledzeniem - 3,6. Liczebność klas w szkole zawodowej wynosi 10-16 a w przysposabiającej 6-8. Stąd mój problem - do której ze szkół powinien być przyjęty ww. uczeń - tak aby podjąć decyzję zgodną z Prawem Oświatowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracamy się z pytaniem czy jeżeli do dnia 31.08.2017 była Zasadnicza Szkoła Zawodowa, a od 01.09.2018 weszła w życie Branżowa Szkoła I stopnia to jaką szkołę wpisać na świadectwie uczniom II klas i III klas Zasadniczą (czyli taką jak zaczęli) czy Branżową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy formy przywrócenia nauczyciela do pracy.Nauczycielowi zatrudnionemu na czas nieokreślony /nauczycielowi kontraktowemu, który w lipcu w wyniku awansu uzyskał nauczyciela mianowanego/ na 0,50 etatu został wypowiedziany stosunek pracy z powodu braku godzin, jednak w wyniku rekrutacji godziny będą.W jaki sposób nauczyciela przywrócić, bez konieczności płacenia odprawy i ponownego zatrudniania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź od kiedy przysługuje placówce niepublicznej zwiększona dotacja na dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - zostało wykazane wraz z opinią z poradni w SIO do 30 września 2015 r. oraz na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju - opinia z poradni została przedstawiona do UM w dniu 5 listopada 2015 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym się poradzić w sprawie ucznia klasy II szkoły podstawowej. Dziecko nie było klasyfikowane podczas klasyfikacji śródrocznej z powodu licznych nieobecności. Obecnie chłopiec uczęszcza na zajęcia, zaliczył część materiału z matematyki, nie robi sam zadań z treścią. Ma też bardzo duże problemy z edukacją polonistyczną - nadal myli litery, szczególnie dwuznaki, nie czyta dłuższych wyrazów, nie rozumie przeczytanego tekstu, nie pisze ze słuchu. Podobnie jest z j. niemieckim - zadania wykonuje wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie ucznia w klasie drugiej. Czy Rada Pedagogiczna może podjąć decyzję o niepromowaniu ucznia do klasy trzeciej na wniosek wychowawcy klasy. Proszę o przedstawienie obecnego stanu prawnego w tej sprawie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe