Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń, który w I semestrze miał ocenę dopuszczającą, a w II opuścił się w nauce i jest zagrożony oceną niedostateczną, może ja otrzymać jako ocenę roczną? Czy przepisy dotyczące oceniania jakoś to regulują rygorystycznie?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych z 30.04.2007 r. (ze zm.)
§ 3. 3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych (…),
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole (…),
5) ustalanie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 13 ust. 2 i § 15 ust. 3,
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania,
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Zatem szczegóły oceniania powinny regulować zapisy statutu w Państwa szkole. Należy jednak pamiętać, że na podstawie § 3 ust. 3 p. 6 szkoła powinna umożliwić uczniowi uzyskanie wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Oznacza to, że przed wystawieniem oceny końcowej (w tym przypadku niedostatecznej) szkoła powinna zastosować cytowane przepisy oraz zapisy statutowe, jednak w każdym przypadku przestrzegać ustalonych warunków i trybu uzyskiwania przez uczniów wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W przedszkolu prowadzony jest monitoring sal. Czy można rodzicowi umożliwić wgląd w bieżące nagranie? Czy konieczna jest zgoda innych rodziców?
Gdzie powinien być umieszczony monitor z bieżącym podglądem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan wychowawczy w bursie to to samo co plan pracy opiekuńczo-wychowawczej? Jakie zadania wchodzą w skład planu wychowawczego bursy a jakie w skład planu pracy opiekuńczo-wychowawczej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przedszkole niepubliczne zakończyło działalność utworzonej filii przedszkola w 2013 roku , sprzęt oraz wyposażenie filii przedszkole odsprzedało Stowarzyszeniu, które w tym samym miejscu utworzyło nowe przedszkole na podstawie umowy sprzedaży w 2015 roku. Przedszkole wystawiało rachunki na odsprzedany sprzęt i wyposażenie. Czy powinno zapłacić podatek dochodowy od odsprzedanego używanego wyposażenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób właściwie zorganizować przewóz i opiekę nad uczniem, gdy reprezentuje on szkołę w konkursie zewnętrznym w innej miejscowości. Jak formalnie zorganizować transport?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację zapisu, dot. zaświadczenia o przebiegu nauczania. Czy jeśli uczeń zmienia szkołę w trakcie roku szkolnego, a chodzi do niej np. od dwóch lat należy mu wraz z kopia arkusza ocen wydać wspomniane zaświadczenie?
Zgodnie z § 15 ust. 6 i 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2014 r. poz. 1170) w przypadku przejścia ucznia do innej szkoły po co najmniej jednym roku nauki, przesyła się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi kopię arkusza ocen ucznia albo słuchacza poświadczoną za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły. Rodzice ucznia, pełnoletni uczeń albo słuchacz potwierdzają podpisem otrzymanie kopii tego arkusza ocen. Natomiast w przypadku przejścia ucznia albo słuchacza do innej szkoły (nawet prowadzonej przez ten sam organ prowadzący) po okresie nauki krótszym niż rok, przesyła się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi zaświadczenie o przebiegu nauczania ucznia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe