Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy samodzielny referent w ramach awansu wewnętrznego może zostać zatrudniony na stanowisku głównego księgowego w gminnej jednostce budżetowej (szkole)? Jaka powinna być procedura awansu?
Zgodnie z art. 20 ust. 1 USTAWY z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, pracownik samorządowy, który wykazuje inicjatywę w pracy i sumiennie wykonuje swoje obowiązki, może zostać przeniesiony na wyższe stanowisko (awans wewnętrzny).
Awans wewnętrzny może zostać dokonany jedynie w ramach tej samej grupy stanowisk, czyli:
1) stanowisk urzędniczych, w tym kierowniczych,
2) stanowisk doradców i asystentów,
3) stanowisk pomocniczych i obsługi.
Zarówno stanowisko samodzielnego referenta, jak i głównego księgowego są stanowiskami zaliczanymi do tej samej grupy - urzędniczych, zatem w opisanej sytuacji możliwy jest awans wewnętrzny.
Ustawa nie przewiduje żadnej szczególnej procedury awansowania. Jedynym warunkiem, który musi zostać spełniony jest wykazywanie inicjatywy w pracy i sumienne wykonywanie swoich obowiązków przez pracownika, co powinno mieć odzwierciedlenie w okresowej ocenie pracy pracowników samorządowych oraz posiadanie kwalifikacji niezbędnych do pracy na nowym stanowisku.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem właścicielką niepublicznego dziennego liceum z uprawnieniami szkoły publicznej. Utrzymuję szkołę jedynie z dotacji z budżetu jednostek samorządu terytorialnego. Czy mogę być w tej szkole zatrudniona jako wicedyrektor szkoły do spraw administracyjno-finansowych? W statucie jest formuła dająca dyrektorowi możliwość powołania takiej funkcji z jednoczesnym ustaleniem wysokości wynagrodzenia. Jaka dokumentacja takiego zatrudnienia jest wymagana?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 01.11.2018 r. mogę zatrudnić na zastępstwo asystenta nauczyciela dla ucznia klasy III, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na Zespół aspergera, gdyż obecny asystent będzie przebywał na długotrwałym zwolnieniu lekarskim , a następnie na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymaliśmy zgodę Organu Nadzorującego na zatrudnienie na czas zastępstwa za nauczyciela przebywającego na zwolnieniu lekarskim (ciąża 28 tydzień) innego nauczyciela, bez wymaganych kwalifikacji. Mam wątpliwości jak zawrzeć niniejszą umowę: czy wpisać tylko na czas zastępstwa za nieobecnego (obejmuje również wakacje - Pani nieobecna urodzi i będzie korzystać z urlopu macierzyńskiego)? Czy mogę zapisać : na czas zastępstwa, nie dłużej niż do zakończenia zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2013/2014 i wypłacić ekwiwalent za urlop?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownica administracyjna zatrudniona jest na pół etatu na czas nieokreślony. 29 czerwca 2019 r. poszła do szpitala, 1 lipca urodziła martwe dziecko w 10. tygodniu ciąży. Otrzymała zwolnienie lekarskie na okres od 29.06.2019 r. do 10.07.2019 r.
Od 11.07.2019 r. do 31.07.2019 r. pracowała. Odpis skrócony aktu urodzenia dziecka, które urodziło się martwe wystawiono 12.07.2019 r. 01.08.2019 r. pracownica wystąpiła o udzielenie urlopu macierzyńskiego w wymiarze 8 tygodni od 01.07.2019r. Bardzo proszę o poradę, jaką decyzję podjąć w takiej sytuacji.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 stycznia 2024 r. chcę przenieść kilku nauczycieli zatrudnionych w szkole podstawowej do liceum ogólnokształcącego mieszczących się w tym samym budynku i mających tego samego dyrektora. W jaki sposób zrobić to zgodnie z prawem, co umieścić w piśmie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe