Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rozporządzenie MEN z dnia 17.11.2010 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej obowiązuje również szkoły dla dorosłych ?
Zgodnie z Rozporządzeniem z 17 listopada 2010 r., zadania związane z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej obowiązują w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach wyszczególnionych w art. 2 pkt 3, 3a, 5 i 7 Ustawy o systemie oświaty.
Jednakże w rozporządzeniu w sprawie ramowych statutów szkół publicznych nie wyodrębniono szkoły dla dorosłych, natomiast organizację tych szkół uwzględniano w ramowym statucie dla poszczególnych typów szkół.
W obecnie obowiązujących przepisach nie przewiduje się w tego typu szkołach organizowania zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Planowana nowelizacja rozporządzenia o ramowych statutach zakłada statut dla szkoły dla dorosłych jako załącznik nr 6 projektu rozporządzenia, który zobowiązuje do określenia między innymi:
- formy opieki i pomocy słuchaczom, którym z przyczyn zdrowotnych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie;
- sposobu wykonywania zadań szkoły, z uwzględnieniem optymalnych warunków rozwoju słuchaczy (...);
- zadań zespołów, o których mowa w § 10, czyli przedmiotowych lub inne problemowo-zadaniowych (...).
Reasumując:
- aktualne przepisy nie przewidują powołania zespołów w tych szkołąch,
- na podstawie nowych przepisów szkoła będzie decydować w jaki sposób będzie udzielać wsparcia swoim słuchaczom, umieszczając odpowiednie zadania w statucie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam dostosować duże pomieszczenie znajdujące się w podziemiach szkoły na salkę gimnastyczną, a drugie na salę zabaw. W tych pomieszczeniach są małe okna. Czy są jakieś szczegółowe przepisy dotyczące wielkości okien w sali gimnastycznej? Czy może to być pomieszczenie bez okien i doświetlone lampami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciele w przedszkolu i szkole planują w lipcu planują zorganizowanie tzw. nocowania dla dzieci. Realizujemy program wakacyjny i nocowanie wpisuje się nam "ładnie" w program. Czy musimy zorganizować jakieś dodatkowe papiery? Czy musimy mieć zgodę kuratorium na przeprowadzenie nocy w przedszkolu i szkole? Czy może zgodę organu prowadzącego? Bardzo proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu prowadzony jest monitoring sal. Czy można rodzicowi umożliwić wgląd w bieżące nagranie? Czy konieczna jest zgoda innych rodziców?
Gdzie powinien być umieszczony monitor z bieżącym podglądem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W kwietniu 2013r. uczeń klasy III naszej szkoły uległ poważnemu wypadkowi samochodowemu. Z końcem roku szkolnego został klasyfikowany i promowany do klasy IV. Uczeń do dnia dzisiejszego przebywa w Klinice Budzik. Pod koniec września rodzic dostarczył zaświadczenie z kliniki, że syn jest ich pacjentem. Dopiero 16.12.2013r. otrzymaliśmy informację ze szkoły specjalnej w W-ie, że uczeń spełnia tam obowiązek szkolny i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w roku szkolnym 2013/2014. W związku z tym, czy mamy klasyfikować ucznia za pierwsze półrocze (taką informację uzyskałam z kuratorium) z adnotacją, że spełnia obowiązek w innej szkole, czy należy skreślić go z listy uczniów klasy IV (do momentu, gdy ponownie będzie mógł uczęszczać do naszej szkoły? Czy też należy dalej traktować go jako naszego ucznia, usprawiedliwiać nieobecności. Co wtedy będzie na koniec roku szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe