Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkola niepubliczne muszą mieć arkusz organizacyjny?
Taki obowiązek nie wynika z przepisów rozdziału 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59, ponieważ nie odsyłają do stosowania art.110 PO; może go nakładać na przedszkole jedynie jego statut nadany przez organ prowadzący (art. 172 ust. 1 i 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 8 i 9 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W naszej szkole jest grupa nauczycieli, która ukończyła studia podyplomowe o kierunku"Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką". Czy uzyskane kwalifikacje według nowych przepisów uprawniają nauczycieli do pracy z dziećmi z Autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole Podstawowej? Czy z takimi kwalifikacjami nauczyciel może pracować jako nauczyciel wspierający? Jak interpretować przepisy dotyczące zmian w kwalifikacjach do pracy z wyżej wymienionymi uczniami? Zdania są różne: jedni eksperci uważają, że kwalifikacje daje ukończona pedagogika specjalna, drudzy, że kwalifikacje dają ukończone kursy oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej? Prosimy o odpowiedź i w miarę możliwości o podstawę prawną do zapytania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W październiku przyjęłam ucznia do kl. VII z poza obwodu szkoły. Obecnie uczeń nie wywiązuje się z obowiązków ucznia, nie podporządkowuje się zasadom panującym w szkole, ma konflikty z kolegami (bójki w drodze ze szkoły), pomawia nauczycieli (np. nauczyciel ośmieszył go słownie, kręcił go za ucho). Dyrektor wszystkie insynuacje musi rozwiązywać. Rodzice ucznia są konfliktowi, wulgarni, awanturują się, nie widzą winy w dziecku, ciągle atakują szkołę, nauczycieli. Czy jest możliwość aby uczeń wrócił do swojej macierzystej szkoły? Obawiam się o dobre imię szkoły i nauczycieli. Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje szczegółowe musi posiadać nauczyciel wspomagający w przedszkolu? Czy w przypadku ukończenia przez niego studiów na kierunku pedagogika specjalna wystarczy licencjat czy muszą to być studia magisterskie? Ponadto czy studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki dają pełne uprawnienia do pracy z dziećmi autystycznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła, której jestem dyrektorem ma być od 1 września 2019 r. zlikwidowana. Jakie obowiązki ma dyrektor w czasie likwidacji placówki i jakich terminów musi dotrzymać?
Jakie są podstawy prawne? Czy rada pedagogiczna podejmuje uchwały w tej powyższej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę powołać wicedyrektora na czas określony, np. do końca roku szkolnego? Oczywiście występując o opinię do organu prowadzącego, rady rodziców i rady pedagogicznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe