Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy podręczniki po uczniach gimnazjum, które zostały spisane, można przeznaczyć na makulaturę?
Nie ma regulacji prawnych, które określałyby, jak można postąpić z nieaktualnymi podręcznikami szkolnymi, które są wycofywane z biblioteki. Ponieważ stanowią one własność organu prowadzącego, dyrektor powinien uzgodnić z tym organem zasady postępowania, po uprzednim wcześniejszym rozważeniu, czy pozostawić je w szkole jako materiały edukacyjne, czy też organ prowadzący zamierza je przechowywać albo przekazać innemu podmiotowi. Zgodnie z § 6 ust. 4 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 205, poz. 1283), podręczniki w szkolnej bibliotece ewidencjonuje się w sposób uproszczony. Ubytki materiałów zewidencjonowanych w sposób uproszczony ujmuje się w oddzielnych protokołach i odnotowuje się we właściwym rejestrze, a dowodem ubytków jest m.in. protokół komisji w sprawie ubytków dla materiałów wycofanych ze zbiorów w wyniku selekcji (§ 17 ust. 2 pkt 2 lit. b) i § 18 ww. rozporządzenia). Nie zostało natomiast sprecyzowane, jak następnie postąpić z wycofanymi podręcznikami po sporządzeniu wymaganej dokumentacji potwierdzającej ten fakt. Przeznaczenie na makulaturę będzie więc prawidłowe, gdy nie sprzeciwi się temu organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica przez 2 lata ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym. Od 09. 2015 prawdopodobnie będzie miała stopień upośledzenia lekki. Co z nią zrobić? Czy musi rozpocząć klasę pierwszą gimnazjum od początku zgodnie z podstawa programową? Przecież przez 1 rok nie zrealizuje nowej podstawy programowej dla uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o propozycje zapisów zmian w statucie publicznego przedszkola w związku ze zmianami przepisów prawa oświatowego od 1 września 2023r.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń szkoły podstawowej uczęszczał na zajęcia z wychowania do życia w rodzinie do klasy VII. W klasie VIII rodzice nie wyrazili zgody na uczestnictwo ucznia w zajęciach. Czy na świadectwie kończącym szkołę i w arkuszu w klasyfikacji końcowej należy wpisać wychowanie do życia w rodzinie? Uczeń do klasy VI uczęszczał na dodatkowy język hiszpański (obowiązkowo miał angielski), a w klasie VII i VIII uczęszczał już tylko na języki obowiązkowe angielski i niemiecki. Na świadectwie kończącym wpisujemy język hiszpański jako przedmiot dodatkowy? Jakie powinno być przy nim oznaczenie literowe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ucznia z opinią o głębokiej dysleksji. Wiem, że uczeń może być zwolniony z drugiego języka obcego. A czy na egzaminie gimnazjalnym może być zwolniony z części rozszerzonej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy przedszkola. W naszej gminie od lat funkcjonuje zasada dyżurów w okresie wakacji: w lipcu dwie placówki mają przerwę remontową, a pozostałe dwie pracują (i przyjmują wszystkie dzieci z pozostałych przedszkoli), natomiast w sierpniu następuje zamiana. W bieżącym roku kwestia dyżurów została zaburzona przez konieczność gruntownego remontu jednej z placówek. Z uwagi na tenże remont, w lipcu moje przedszkole jako jedyne w gminie będzie pełniło dyżur wakacyjny dla dzieci z całego miasta. Borykam się z poważnymi brakami kadrowymi stąd moje pytanie, które dotyczy ewentualnej możliwości skorzystania z nauczycieli, zatrudnionych w remontowanej placówce, którzy będą przychodzić do pracy podczas, gdy ich placówka nie funkcjonuje. Jesteśmy gotowe z Dyrektorką remontowanego przedszkola podpisać stosowną umowę, jednak nie wiemy na jakie przepisy możemy się powołać. Myślałyśmy o umowie w formie użyczenia pomieszczeń mojego przedszkola na rzecz wakacyjnego funkcjonowania oddziałów remontowanej placówki. Jest to możliwe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe