Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pełnoletni uczeń może zastrzec sobie prawo do nieinformowania przez wychowawcę rodziców o sytuacji szkolnej tego ucznia. Dodam, że w statucie szkoły wychowawca ma obowiązek informowania rodziców o postępach ich dzieci ( nie uwzględniono tutaj wieku ucznia).
Zapisy statutowe mają moc prawną, jeśli nie są sprzeczne z prawem. Rozumiem, że chodzi o szkołę ponadgimnazjalną (lub dla dorosłych?).
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i
słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 11.9. Przed rocznym (semestralnym) klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych (semestralnych) ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły.
Obowiązkiem szkoły jest zapoznanie ze statutem uczniów oraz rodziców.
(przykładowy) Załącznik nr 4 do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Na przykład - RAMOWY STATUT PUBLICZNEGO LICEUM PROFILOWANEGO
§ 2. 1. Statut liceum określa w szczególności:
1) cele i zadania liceum wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające program wychowawczy liceum, o którym mowa w odrębnych przepisach,
2) sposób wykonywania zadań liceum, z uwzględnieniem wspomagania wszechstronnego rozwoju ucznia i tworzenia pozytywnie oddziaływającego środowiska wychowawczego,
3) zadania zespołów nauczycielskich, o których mowa w § 15,
4) szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego oceniania uczniów,
(…)
9) organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu, a także organizację współdziałania liceum z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom,
10) organizację i formy współdziałania liceum z rodzicami (prawnymi opiekunami) w zakresie nauczania, wychowania i profilaktyki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są najczęstsze błędy w zapisach statutów szkół niepublicznych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pomimo tego, iż w ustawie jest zapisane, że począwszy od 1 września 2016 r. na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może rozpocząć dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat (oczywiście po spełnieniu warunków odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego lub opinii PPP o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole) dyrektor szkoły musi wydać decyzję administracyjną o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel religii zatrudniony w szkole niepublicznej na podstawie umowy o pracę (na czas nieokreślony) zatrudniony od 1.09.2012 r. (w niepełnym wymiarze godzin), 26 czerwca 2013 r. otrzymał wypowiedzenie. 28 czerwca 2013 r. ten sam nauczyciel złożył do dyrektora wniosek o ocenę pracy. Pragnę nadmienić, że ten nauczyciel jest też zatrudniony w szkole publicznej, która jest jego szkołą macierzystą. Pytania: 1.) Czy dyrektor musi wystawić taką ocenę? 2.) W jakim terminie? (wiem, że obowiązuje termin 3 miesięcy, ale czy nie przedłuża się go o okres ustawowych wakacji/ferii?). 3)Czy w świetle nowych przepisów ocena ma mieć charakter opisowy, czy też jak dawniej przyznaje się nauczycielom ocenę wyróżniającą, szczególnie wyr. etc...?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, czy nauczyciel języka obcego ma prawo wpisać wyniki matury próbnej jako oceny cząstkowe, wpisując za każde zadanie osobną ocenę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie, jakie ustawy regulują aktualnie edukację uczniów w Polsce – chodzi mi jedynie o ustawy (nie akty wykonawcze – rozporządzenia).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe