Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiadająca tytuł magistra biologii (środowiskowej) ma kwalifikacje do nauczania przyrody w szkole podstawowej, czy powinna skończyć studia podyplomowe uprawniające do nauczania przyrody?
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu w szkole podstawowej posiada nauczyciel, który ukończył:
1) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierununku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie lub pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
4) studia wyższe na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2, a ponadto ukończył studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
5) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności odpowiadającej nauczanemu przedmiotowi lub prowadzonym zajęciom, lub
6) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności innej niż wymieniona w pkt 2, a ponadto ukończył kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć.
Z powyższego wynika, że aby uczyć przyrody w szkole podstawowej należy ukończyć albo studia wyższe, albo studia podyplomowe, albo kurs kwalifikacyjny, albo zakład kształcenia w zakresie przyrody.
Ponadto, w przypadku biologii środowiskowej zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych nie będzie obejmował wszystkich treści przedmiotu przyroda.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można zrezygnować z ewidencji czasu pracy nauczycieli szkoły niepublicznej poprzez wprowadzenie zadaniowego czas pracy? Organem prowadzącym szkołę niepubliczną jest Spółka Z.O.O.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy, aby zatrudnić nauczyciela na inne stanowisko, należy przenieść nauczyciela na podstawie art. 18 Karty Nauczyciela? W umowie o pracę nauczyciela jest zapis, że: „jest zatrudniony w danej szkole na stanowisku nauczyciela z zachowaniem wynagrodzenia”. Ani w akcie mianowania, ani w aneksie do umowy na podstawie mianowania nie ma wskazanego konkretnego stanowiska, np. nauczyciel j. polskiego, które wskazywałoby na wysokość pensum. Nauczyciel nie będzie pracował według pensum 18 godzin, a będzie realizował jedynie godziny świetlicy i biblioteki.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka - magister filologii germańskiej ma kwalifikacje do pracy w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w opisanej sytuacji zasadne jest udzielenie urlopu dla poratowania zdrowia. Dotyczy: nauczyciel mianowany zatrudniony na podstawie umowy o pracę Data od Data do Wymiar 01.10.2003 25.06.2004 1,1 278 dni 27.12.2009 15.05.2010 140 dni macierzyński 01.09.2004 31.08.2005 1,1 16.05.2010 29.05.2010 14 dni macierzyński 01.09.2005 nieokr. 15,18 07.01.2012 25.05.2012 140 dni macierzyński 01.09.2006 nieokr. 1,1 26.05.2012 22.06.2012 28 dni macierzyński 01.09.2007 nieokr. 1,1 Razem mac. 322 dni 01.09.2008 nieokr. 21.06.2009 1,1 22.06.2009 26.12.2009 chorobowe 155 01.09.2010 nieokr. 12,18 05.09.2011 06.01.2012 chorobowe 121 01.09.2011 nieokr 6,18 4dni Razem Chor 276 dni 276 01.09.2012 nieokr. 10,18 01.09.2013 nieokr. 11,18 01.09.2014 03.11.2014 16,18 Chorobowe i opieki 01.01.2012 do 17.06.2015 04.11.2014 19.06.2015 1,1 227 dni 84 dni Łącznie nieobecności z wyjątkiem urlopów wypoczynkowych 682 czyli 1 rok i 11 miesiecy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sytuacji: w świetle art. 222 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2016 r. wprowadzającej ustawę Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60), nauczyciel zatrudniony na pełen etat ma obowiązek wystąpić do dyrektora podstawowego miejsca zatrudnienia o zgodę na dodatkowe zatrudnienie. Czy w świetle przywołanych przepisów placówka wsparcia dziennego - świetlica środowiskowa (prowadzona przez samorząd), która nie jest placówką oświatową - również wymaga takiej zgody?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe