Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiadająca dyplom ukończenia wyższych studiów magisterskich ,kierunek - pedagogika, specjalność - praca socjalna i resocjalizacja ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli
§ 20. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w szkołach i placówkach, o których mowa w § 2, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
2. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w szkołach i placówkach, o których mowa w § 3 i 4, posiada osoba, która:
a) studia pierwszego stopnia na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
b) studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe z zakresu prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
3. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w szkołach i placówkach, o których mowa w § 14, 15, 17 i 18, posiada osoba, która:
1) ma kwalifikacje określone w ust. 1 lub 2, a ponadto ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie pedagogiki specjalnej odpowiedniej do niepełnosprawności uczniów lub rodzaju placówki, lub
2) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym rodzaju szkoły i placówki, określone w § 14, 15, 17 i 18, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej odpowiedniej do niepełnosprawności uczniów lub rodzaju placówki, lub
3) ukończyła studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna w specjalności odpowiedniej do niepełnosprawności uczniów lub rodzaju placówki oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Powyższe zapisy należy sprawdzić z typem szkoły/placówki (wymienione w § 2, 3 itp.), w której jest zatrudniony pedagog.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Weszło nowe rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania, zgodnie z którym "Nowe ramowe plany nauczania stosuje się:
1) począwszy od roku szkolnego 2019/2020 w:
a) szkole podstawowej."
Czy w klasach VII i VIII pozostaje nadal 1 godzina do dyspozycji dyrektora w dwuletnim okresie nauczania w roku szkolnym 2019/2020? Czy też uczniowie kończący klasę VIII w roku szkolnym 2019/2020 będą musieli mieć zrealizowane 4 godziny do dyspozycji dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy punkt przedszkolny, do którego uczęszczają tylko dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może posiadać status ogólnodostępnego(w którym realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz IPETy dzieci) czy musi być w kategorii specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest możliwe powierzenie stanowiska dyrektora przedszkola bez konkursu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy się zapłata za godziny ponadwymiarowe za okres nieobecności przewodniczącego związków zawodowych, który przebywał na trzydniowym wyjeździe związkowym (był delegowany przez związek)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe