Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ortooptystka zatrudniona obecnie w Przedszkolu Specjalnym dla Dzieci Słabowidzących na etacie administracyjnym a posiadająca następujące wykształcenie: ukończone Medyczne Studium Zawodowe Wydział Ortoptyka, ukończone Kolegium Nauczycielskie na kierunku Pedagogika Specjalna i Terapia Pedagogiczna (uzyskany tytuł licencjata oraz wykształcenie wyższe zawodowe i przygotowanie pedagogiczne), w chwili obecnej kontynuacja nauki w 3-semestralnym Podyplomowym Studium Tyflopedagogiki (ukończony I semestr studiów) może być zatrudniona w przedszkolu specjalnym dla dzieci słabowidzących na etacie nauczyciela specjalisty - terapeuty widzenia? Czy uzyskane przygotowanie medyczne w zakresie ortoptyki i przygotowanie pedagogiczne do prowadzenia terapii pedagogicznej daje kwalifikacje do prowadzenia terapii widzenia w przedszkolu specjalnym dla dzieci słabowidzących?
Kwestie te regulowane są przez: § 14. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJz dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
W/w rozporządzenie szczegółowo opisuje wymagania kwalifikacyjne dla nauczycieli zatrudnianych w poszczególnych typach szkół.
Należy dokładnie przeanalizować zapisy dyplomu i porównać je z wymaganiami kwalifikacyjnymi z rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy są wytyczne co szkoły mają zrobić z podręcznikami klas I gimnazjum z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice zainteresowani nauką dziecka w szkole branżowej zadają pytanie: Ich dziecko poszło do szkoły jako 6-latek. W roku szkolnym 2019/2020 rozpocznie naukę w BS I stopnia i po 3 latach nauki skończy ją jako 17-latek, czyli nie zrobi prawa jazdy jako kierowca mechanik za darmo w cyklu kształcenia, a jest to w programie, kończąc szkołę nie zrealizuje obowiązku szkolnego, bo jest do 18. roku życia, wreszcie nikt go nie zatrudni, bo skończy szkołę a będzie nieletni. Co mamy odpowiedzieć rodzicom?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola wpłynęło orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność w dniu 3 października 2023. Od 1 listopada został sporządzony aneks do arkusza organizacji przedszkola o przyznanie 1 godziny zajęć rewalidacyjnych gimnastyki korekcyjnej zgodnie z zaleceniami orzeczenia. Od 1 listopada dziecko nie uczęszczało na zajęcia z powodu ciężkiej choroby, która może się przedłużyć nawet do kilku miesięcy. Co zrobić z nauczycielem, który jest w gotowości do prowadzenia zajęć, a nie ma ich z kim prowadzić? Jak rozwiązać sytuację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Zwracam się z prośba o pomoc w odpowiedzi na następujące pytanie.
Czy w szkole publicznej prowadzonej przez organ inny niż jednostka samorządu terytorialnego w ramach środków otrzymywanych z subwencji oświatowej można finansować zajęcia nieobjęte obowiązkową siatką godzin, takie jak:
kółka zainteresowań, dodatkowe kursy podnoszące kwalifikacje uczniów, wyjazdy uczniów na wycieczki dydaktyczne.
Z góry dziękuje za ewentualną pomoc.
Roman Giełczyński
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły ponadgimnazjalnej. Od września tego roku szkolnego organ prowadzący polecił mi przyjąć 6 uczniów z Ukrainy. Uczniowie Ci niepełnoletni przebywają na terenie naszego kraju bez rodziców ,nie mają statusu ani uchodźców ani bliżej określonego statusu. Przyjąłem do LO ale mam wątpliwości czy jest to zgodne z prawem. Mój organ prowadzący milczy. Czy oni czyli organ nie powinni mi dać jakiejś podstawy lokalnego prawa co do zasadności realizacji przez tych Ukraińskich uczniów obowiązku nauki. Ponadto uczniowie są niepełnoletni i kto na terenie Polski pełni wobec nich rolę opiekuna prawnego. Jest na razie dobrze bo nic się złego nie stało, ale co w przypadku choroby czy wypadku. Proszę o wykładnie prawną. Zakłopotany dyrektor
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe