Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od 01.09.2016 r. można dziecko sześcioletnie uczęszczające do klasy pierwszej cofnąć do przedszkola np. na wniosek rodzica lub po uzyskaniu opinii z PPP o braku gotowości szkolnej lub emocjonalnej?
Na podstawie art. 16 ust. 1 i 1a UoSO po spełnieniu określonych wymogów dziecko w wieku 6 lat może rozpocząć naukę w szkole podstawowej. UoSO nie reguluje natomiast trybu cofnięcia takiego dziecka do przedszkola w trakcie roku szkolnego. Dziecku powinna zostać udzielona pomoc w szkole podstawowej lub poza nią – np. psychologczno – pedagogiczna, indywidualny tok nauki, itp. Ewentualnie dyrektor szkoły podstawowej mógłby (ale nie ma takiego obowiązku) na podstawie art. 154 § 1 KPA uchylić swoją decyzję o przyjęciu dziecka sześcioletniego do pierwszej klasy i powinien jednoczesne nadać jej rygor natychmiastowej wykonalności na podstawie art. 108 KPA, aby możliwe było szybkie zapisanie dziecka do przedszkola, przed uzyskaniem przez decyzję przymiotu ostateczności. Bez tej decyzji dziecko nie może wrócić do przedszkola. Ponieważ przepisy nie regulują szczegółowo trybu wydania takiej decyzji, rodzice powinni złożyć wniosek do dyrektora szkoły. Ponieważ stanowisko rodziców lub opinia nauczycieli uczących dziecko może okazać się niewystarczająca, rodzice powinni rozważyć zasięgnięcie opinii specjalistów, np. z poradni psychologiczno – pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, rada pedagogiczna mojej szkoły podjęła uchwałę o wydłużeniu etapu edukacyjnego uczennicy klasy III z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Proszę o wyjaśnienie, co znaczy
zwiększyć proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ile to jest godzin.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę napisać w jakim rozporządzeniu, można znaleźć aktualne ramowe plany nauczania dla Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych -FORMA ZAOCZNA.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dopuszczalne jest aby w szkolnym regulaminie ZFŚS rozdzielać środki Funduszu na poszczególne grupy (np. nauczycieli czynnych zawodowo, emerytowani, pracownicy obsługi, administracji) proporcjonalnie do naliczanych odpisów? (np. pomoc na cele mieszkaniowe w formie pożyczki zwrotnej tylko dla pracowników czynnych)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany przebywa na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia - do dnia 10 maja 2014. W lutym złożył wniosek o ocenę pracy. Czy i w jakim terminie należy dokonać tej oceny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w I semestrze przeszedł na edukację domową ze względu na stan zdrowia, jednak chciałabym, aby w tym semestrze poszedł do szkoły specjalnej, gdyż ma zespół Aspergera. Dyrekcja oczekuje klasyfikacji z I semestru, jednak w edukacji domowej egzaminy są z całości materiału pod koniec roku. Jak rozwiązać ten problem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe