Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy obecne przepisy nakazują wyznaczenie miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej na terenie placówki oświatowej? Czy wystarczy tylko miejsce obok przedszkola wyznaczone przez gminę?
Z przepisów prawa oświatowego (ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r., Dz. U. tj. 2018 poz. 996 z poźn. zmianami), Karty Nauczyciela (ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r., Dz. U. tj. 2018, poz. 967 z późn. zmianami) oraz z zakresu bezpieczeństwa i higieny w publicznych
niepublicznych szkołach i placówkach (rozporządzenie z dnia 31 grudnia 2002 r., Dz. U. nr 6, poz. 68 i 69), nie wynika wprost obowiązek utworzenia na terenie publicznych lub niepublicznych placówek oświatowych miejsc parkingowych przeznaczonych do wyłącznego korzystania dla osób niepełnosprawnych.
Obowiązki związane z zapewnieniem odpowiedniej ilości miejsc parkingowych wynika bezpośrednio z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. (Dz. U. 2002 Nr 75, poz. 690 z późn. zmianami) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. W rozdziale 3 niniejszego rozporządzenia została uregulowana problematyka parkingów i miejsc postojowych. Obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych wynika wprost z brzmienia § 18. 1. Zagospodarowując działkę budowlaną, należy urządzić, stosownie do jej przeznaczenia i sposobu zabudowy, miejsca postojowe dla samochodów użytkowników stałych i przebywających okresowo, w tym również miejsca postojowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne. 2. Liczbę i sposób urządzenia miejsc postojowych należy dostosować do wymagań ustalonych w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, z uwzględnieniem potrzebnej liczby miejsc, z których korzystają osoby niepełnosprawne.
Tym samym obowiązek wyznaczenia miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych na danej nieruchomości ciąży na właścicielu gruntu. Jeśli właścicielem gruntu, na którym znajduje się placówka oświatowa jest np. gmina to na niej ciąży obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych osób niepełnosprawnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wzór uchwały wprowadzającej zmianę w statucie szkoły, która mówi o pozostaniu placówki jako szkoły podstawowej od 1.09.2019 roku
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor zawiadomiłam policję w celu zbadania trzeźwości pracownika, co do którego zaszło podejrzanie przebywanie pod wpływem alkoholu w czasie pracy. Czy w takiej sytuacji nauczyciel może odmówić badania alkomatem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący zlikwidował stanowisko kierownika internatu w szkole udzielając informacji dyrektorowi, że nie zatwierdzi arkusza jeśli będzie zawierał stanowisko kierownika internatu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytania w związku z zapowiedzianymi zmianami w kwalifikacjach nauczycieli. Do uczenia czego i gdzie, oraz czy w ogóle posiadam kwalifikacje mając takie wykształcenie:
- studia licencjackie – nauczycielskie studia zawodowe ze specjalizacją nauczanie matematyki oraz informatyki,
- studia magisterskie – pedagogika ze specjalizacją pedagogika resocjalizacyjna i mediacje.
Studia podyplomowe:
- nauczycielskie studia zawodowe ze specjalizacją nauczanie matematyki i informatyki w szkołach ponadpodstawowych,
- przygotowanie pedagogiczne dla nauczycieli przedmiotów lub zajęć prowadzonych w szkole ponadpodstawowej i teoretycznych przedmiotów zawodowych oraz praktycznej nauki zawodu,
nauczycielskie studia zawodowe ze specjalizacją nauczanie fizyki i chemii,
nauczycielskie studia zawodowe ze specjalizacją edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
zarządzanie ze specjalizacją organizacja i zarządzanie oświatą – menażer placówki oświatowej,
nauczycielskie studia zawodowe ze specjalizacją biologia.
Inne Przeczytaj odpowiedź - W szkole był zatrudniony pedagog na cały etat. Oprócz tego był zatrudniony również terapeuta pedagogiczny, logopeda, psycholog. Wraz z obowiązkiem zatrudniania pedagoga specjalnego etat pedagoga został podzielony na część etatu pedagoga i pedagoga specjalnego, 8,25 i 13,75. Czy było to konieczne? W szkole jest ok. 140 uczniów oraz ok. 40 w oddziałach przedszkolnych (4,5 latków i w zerówce).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe