Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę może prowadzić zajęcia z dzieckiem posiadającym opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju?
Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm., kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ma osoba, która: 1) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz ma przygotowanie pedagogiczne lub 2) ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz ma przygotowanie pedagogiczne, lub 3) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz ma przygotowanie pedagogiczne, lub 4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy określone w § 20 ww. rozporządzenia. Oligofrenopedagog bez specjalizacji na studiach z WWRD lub bez ukończonych studiów podyplomowych w tym zakresie nie ma wystarczających kwalifikacji do prowadzenia zajęć z WWRD.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel który ukończył policealne studium zawodowe kulturalno-oświatowe i bibliotekarstwo w Opolu i bibliotekoznawstwo i uzyskał tytuł bibliotekarza oraz jest magistrem filologii polskiej, był zatrudniony przez mianowanie jako nauczyciel bibliotekarz i nauczyciel polonista w dniu wejścia w życie rozporządzenia z 12 marca 2009 w sprawie kwalifikacji nauczycieli ma kwalifikacje do pracy jako nauczyciel bibliotekarz w gimnazjum? Czy można zastosować tu $ 27 rozporządzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest określony termin do którego dyrektor szkoły jest zobowiązany zatwierdzić programy nauczania? I jaką formę prawną to przyjmuje (decyzja, zarządzenie czy uchwała rady pedagogicznej)?
Czy zatwierdzane programy są na rok szkolny czy cykl nauczania?
Podobne pytanie dotyczy programu wychowawczego szkoły i programu profilaktycznego (rok szkolny czy cykl nauczania) jeżeli cykl to każda klasa ma inny, a to przecież nie ma sensu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przeprowadzając rekrutację na zajęcia w placówce wychowania pozaszkolnego muszę uwzględnić ich kontynuację? Czy mogę pominąć w rekrutacji kontynuację zajęć i przeprowadzać rekrutację od "zera"? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam grupę 4-latków, w której na zmiany pracują wychowawca oraz nauczyciel, tzw. skoczek. Czy w tej grupie może mieć godziny trzeci nauczyciel? Według prawa w grupie może być nie więcej niż dwóch wychowawców. W tym przypadku jest jeden wychowawca i byłoby dwóch nauczycieli „skoczków”. Czy może tak być?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo gorąco proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu. Wprowadzamy w przedszkolu publicznym bezpłatne zajęcia dodatkowe - logorytmika i arteterapia. Chcemy by były realizowane w czasie trwania podstawy programowej - pomiędzy 8.00 a 13.00. Moje pytanie dotyczy trzech kwestii. Gdzie powinno wpisywać się tematy tych zajęć- w dzienniku zajęć przedszkolnych czy dzienniku innych zajęć? Czy zgodne z prawem jest prowadzenie tych zajęć w czasie realizacji pp? Czy można potraktować je jako rozszerzenie pp? Czy zajęcia te i ich program powinny zostać włączone w przedszkolny zestaw programów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe