Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający następujące kwalifikacje: Studia podyplomowe – terapia pedagogiczna i Studia podyplomowe – logopedia, może uczyć zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne?
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne organizuje się dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym – § 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280. Zajęcia te mogą mieć różnorodny charakter, w zależności od potrzeb danego dziecka. Do zdań terapeuty pedagogicznego należy m.in. rozpoznawanie przyczyn utrudniających uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym. Terapeuta pedagogiczny może więc prowadzić zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne zwłaszcza, gdy dany uczeń ma problemy z funkcjonowaniem emocjonalno-społecznym w jednostce oświatowej. Jeżeli nauczyciel posiada ukończone studia na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki i przygotowanie pedagogiczne to studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej uprawniają go do prowadzenia zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – § 22 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica klasy 4 szkoły podstawowej ma przyznane nauczanie indywidualne w domu. Mama,(która sama zabiegała o nauczanie indywidualne), kategorycznie nie zgadza się, aby do dziewczynki przyjeżdżało kilku nauczycieli. Uzasadnia to zdrowiem i kondycją psychiczno - emocjonalną dziecka. Żąda, aby wzorem nauczania indywidualnego w klasie 3 do dziecka przyjeżdżało maksymalnie 2 nauczycieli. Jednak 2 nauczycieli nie może zrealizować całości podstawy programowej (brak posiadanych kwalifikacji). Mama prosi także o całkowitą rezygnację nauczania takich przedmiotów, jak muzyka, WF, plastyka, informatyka. Czy jakikolwiek przepis prawa oświatowego umożliwia całkowitą rezygnację nauczania kilku przedmiotów oraz ograniczenie liczby nauczycieli pracujących z dzieckiem, nawet pomimo braku kwalifikacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych (liceum ogólnokształcące, technikum zawodowe i internat). W nowym roku szkolnym 2015/2016 dla kilku nauczycieli dyplomowanych i mianowanych będzie brakowało godzin w szkole. Czy mogę uzupełnić etat takich nauczycieli godzinami w internacie - uśredniając godziny? Czy nauczyciel musi wyrazić zgodę na dopełnienie etatu w internacie, a jeżeli tak, to czy powinnam poinformować nauczycieli o tym fakcie na piśmie w m-cu maju? W internacie są zatrudnieni nauczyciele mający kwalifikacje (pedagogika opiekuńczo-wychowawcza) lecz są nauczycielami kontraktowymi. Czy postąpię zgodnie z prawem dając im wypowiedzenie, dopełniając ich godzinami etat mianowanych nauczycieli ze szkoły, którzy zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 12.03.2009r. mając kwalifikacje do pracy w szkole, mają kwalifikacje do pracy w internacie?
- Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie dot.procedury wydłużenia etapu edukacyjnego: Czy do opinii klasowego zespołu nauczycielskiego uzasadniającej wydłużenie etapu wymagane jest dołączenie opinii psychologa i Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej? Dziękuję!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od drugiego półrocza do szkoły podstawowej zatrudniono nowego nauczyciela wychowania fizycznego, który chciałby wprowadzić swoje przedmiotowe zasady oceniania (zmodyfikować wprowadzone na początku roku szkolnego). Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy sześciolatek w przedszkolu może mieć darmowe książki i pomoce? Czy przedszkole może na to dostać jakąś dodatkową subwencje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe