Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel po pedagogice opiekuńczo-wychowawczej i oligofrenopedagogice może prowadzić zajęcia wyrównawcze (nie dydaktyczo-wyrównawcze)? Proszę również o informacje jakie inne zajęcia może prowadzić w szkole podstawowej?
Nauczyciel, który ukończył studia z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej może być wychowawcą świetlicy w szkole podstawowej. Mając dodatkowo ukończoną oligofrenopedagogikę, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe.
W przepisach oświatowych nie istnieje pojęcie zajęć wyrównawczych, a jedynie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
§ 7. 1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;
6) warsztatów;
7) porad i konsultacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi który od 1.09.2014 r. do 31.08.2015 przebywa na urlopie zdrowotnym należny się świadczenie urlopowe?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel nauczania zintegrowanego może prowadzi zajęcia w grupie przedszkolnej?
- Wyliczenie urlopu nauczycielowi logopedzie. Nauczyciel logopeda zatrudniony jest w niepełnym wymiarze godzin tj.3,5/24 etatu: 0,14 etatu od września 2016 roku do czerwca 2017 roku. Co należy zrobić jeżeli pozostanie 1 godzina urlopu czy można zaokrąglić do 3,5 godzin w danym dniu, który jest dla nauczyciela dniem pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Wicedyrektor złożył rezygnację ze stanowiska z dniem 15 listopada - ja jako dyrektor zgadzam się, wiem, że muszę zasięgnąć opinii organu prowadzącego, rady pedagogicznej i rady szkoły (jeśli funkcjonuje rada rodziców to też?). Co z 3-miesięcznym wypowiedzeniem? Chciałbym odsunąć od sprawowania stanowiska od razu, proszę o jakieś wzory druków i szczegółową interpretację.
- Od września jestem nowym dyrektorem, czy powinnam zgłosić do GIODO informację, że zmieniło się nazwisko administratora danych? Czy jakieś inne powinności powinnam w tej kwestii poczynić? Jakie dane szkoły zgłosiły do GIODO, i gdzie to sprawdzić?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe