Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel klas I-III szkoły podstawowej specjalnej może realizować godziny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych-chodzi o zajęcia rozwijające kreatywność (zajęcia z muzyki)?
Do zajmowania stanowiska nauczyciela szkoły specjalnej jest wymagane posiadanie kwalifikacji do pracy w szkole danego typu oraz kwalifikacji do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi – nauczyciel może zdobyć wszystkie kwalifikacje na studiach wyższych z oligofrenopedagogiki, albo uzupełnić wykształcenie nadające uprawnienia do pracy w szkole podstawowej dodatkowymi kwalifikacjami do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi (§ 15 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Skoro dyrektor stwierdził posiadanie przez nauczyciela kwalifikacji do pracy w podstawowej szkole specjalnej, raczej nauczyciel powinien mieć kwalifikacje do prowadzenia zajęć rozwijających kreatywność w zakresie muzyki. Zdobycie wykształcenia w zakresie muzyki dyrektor powinien ustalić na podstawie wpisów w indeksie lub indeksach nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchowa- jeździ na wózku) spełnia obowiązek szkolny w ORW, spełnia go na podstawie decyzji dyrektora szkoły rejonowej. Czy uczeń taki zdaje egzaminy klasyfikacyjne i jak taki egzamin powinien wyglądać, jeżeli ma problemy w komunikacji i pisaniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kontrolujący z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemilogicznej poinformował,że otrzymamy terminwyprowadzenia się z pomieszczeń po byłej dużej kotłowni CO z uwagi,że prowadzimy tam zajęcia a posadzka jest ponizej poziomu terrnu około 60 - 90 cm poniżej. Tam odbywają się zajęcia praktyczne w zawodach budowlanych i uczniowie mają praktyki 6 godzin lekcyjnych tj.270 minut, W rzeczywistości jest krócej bo uczniowie na wstępnie maja czynności sprawdzające i instruktarz wstępny oraz w czasie zajęć mają przerwę na posiłek w wymiarze 30 minut. Informacja,że przebywają poniżej 4 godz. i jest to pobyt czasowy jest przez kontrolujących nie akceptowana.Zgadzamy się,że pomimo wysokości pomieszczeń 6m.powinna być wentylacja ale organ nie posiada środków finansowych. Jest to sytuacja dla szkoły dramatyczna. Proszę zauważyć ile szkół prowadzi w Polsce zajęcia poniżej terenu.Nie mamy protokołu ale czy można dalej uczyć. Organ prowadzący szkołę nie wydatkuje środków na strop lub podniesienie posadzki to kwota minimum 100tys. jest nie osiągalna. Jakie działania włączyć aby dalej uczyć bo rokowania na nowych uczniów pragnących się u nas uczyć są dobre na tle innych szkół w powiecie.Proszę o wsparcie.Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną i przykładową uchwałę rady pedagogicznej dotyczącą dostosowań na egzaminie klasie VIII. Jakie są możliwe sposoby dostosowania na egzaminie klasy VIII, dyrektor szkoły zaznacza sposoby dostosowania wskazane przez radę pedagogiczną. W jaki sposób ma wskazać rada? Czy to ma być opinia, uchwała, czy tylko omówione na radzie pedagogicznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedłużając I etap edukacyjny dla ucznia z orzeczeniem zgodnie z rozporządzeniem mogę to zrobić w każdym momencie jednak nie później niż do końca lutego w klasie III?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,moje pytanie jest związane z arkuszem organizacji szkoły na przyszły rok szkolny. Do klasy pierwszej szkoły podstawowej mam zgłoszone 27 dzieci z obwodu szkoły, a mimo to organ prowadzący nie chce wyrazić zgody na utworzenie dwóch oddziałów klas I powołując się na ostatnią zmianę w ustawie o systemie oświaty. Czy ma takie prawo ? Czy limit 25 uczniów w klasie przestał obowiązywać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe