Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy należy zatwierdzać programy i podręczniki do klasy IV?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami nauczyciel lub zespół nauczycieli przygotowuje własny lub wybiera gotowy program, który po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej zatwierdza dyrektor szkoły. Dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, dopuszcza do użytku w danej szkole przedstawiony przez nauczyciela lub zespół nauczycieli programy nauczania. Zespół nauczycieli prowadzących nauczanie w klasach I–III szkoły podstawowej oraz zespół nauczycieli prowadzących nauczanie danych zajęć edukacyjnych w klasach IV–VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej przedstawiają dyrektorowi szkoły propozycję: 1) jednego podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej oraz jednego podręcznika do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, lub materiału edukacyjnego, dla uczniów danej klasy – w przypadku klas I–III szkoły podstawowej; 2) jednego podręcznika do danych zajęć edukacyjnych lub materiału edukacyjnego do danych zajęć edukacyjnych, dla uczniów danej klasy – w przypadku klas IV–VI szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej; 3) materiałów ćwiczeniowych. Dyrektor szkoły, na podstawie propozycji zespołów nauczycieli, oraz w przypadku braku porozumienia w zespole nauczycieli w sprawie przedstawienia propozycji podręczników lub materiałów edukacyjnych, ustala: 1) zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne, 2) materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym – po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 22 a, 22ab.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Edukacja domowa. Uczeń realizuje edukację domową poza granicami kraju. Egzaminy kwalifikacyjne zostały wyznaczone na 7 i 8 czerwca (oczywiście poinformowano matkę dziecka o terminie). 4 czerwca matka skontaktowała się tel. ze szkoła i poinformowała, że ze względów finansowych dziecko nie przyjedzie na egzaminy w wyznaczonym terminie. Proszę o informację czy w takiej sytuacji uczeń może/powinien mieć wyznaczone egzamin klasyfikacyjny w sierpniu, a jeśli tak, jaka jest podstawa prawna regulująca takie działanie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie uchwały i zarządzenia powinien wydawać dyrektor Bursy Międzyszkolnej(jednostka samorządowa, feryjna)? Bardzo proszę o wykaz takich dokumentów gdyż sprawuję stanowisko kierownika ds. nadzoru pedagogicznego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy uczeń nieklasyfikowany na I półrocze roku szkolnego musi przystąpić do egzaminów klasyfikacyjnych, aby mieć możliwość uzyskania promocji do następnej klasy (oczywiście w sytuacji, gdy w II półroczu uzyska pozytywne oceny). 2. Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów na I półrocze powinien uzyskać klasyfikacyjną ocenę z zachowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń, który przyszedł w I półroczu z innej szkoły jest nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów. W II półroczu uzyskał pozytywne oceny, uczęszczał regularnie na zajęcia. Czy należy dla niego zorganizować egzaminy klasyfikacyjne za I półrocze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pod koniec roku kalendarzowego 2014 rodzice ucznia dostarczyli orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim. Uczeń z racji orzeczenia ma dodatkowe 2 godziny zajęć rewalidacyjnych. W szkole obecnie nie ma nauczyciela, który mógłby takie zajęcia prowadzić. Czy takiego ucznia można dołączyć do innego ucznia o takim samym upośledzeniu i z tej samej klasy? Czy takie zajęcia można prowadzić w ramach godziny 42 KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe