Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na godziny dyrektorskie (zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia) powinni chodzić tylko uczniowie zainteresowani czy może w nich uczestniczyć cały oddział? Czy zajęcia te powinny być wykazywane w dzienniku lekcyjnym czy w oddzielnym?
Na zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia nie muszą uczęszczać całe klasy, tylko zainteresowani uczniowie, ponieważ żaden obowiązujący przepis nie określa ich jako zajęcia obowiązkowe; są one zaliczane do zajęć dodatkowych ale nie o charakterze edukacyjnym (art. 109 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.). W związku z takim charakterem zajęć, ich realizacji nie dokumentuje się w dzienniku zajęć lekcyjnych, przeznaczonym na wpisy dotyczące przebiegu nauczania, ale odnotowuje się je w dzienniku innych zajęć (§ 8 ust. 1, § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzimy Szkołę Podstawową i oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej. Z naszej wiedzy i uzyskanych informacji do oddziału przedszkolnego mogą uczestniczyć dzieci 5-6 letnie w grupie starszej i 3-4 latki w grupie młodszej. Tak też planujemy prowadzić zajęcia w naszym oddziale przedszkolnym. Czy jest to zgodne z przepisami? Czy od 1 września 2014 r. nastąpi automatyczne przekształcenie oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Zespół tych placówek? Czy oznacza to, że do oddziału przedszkolnego będzie można przyjmować dzieci młodsze niż 5 letnie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie działania należy podjąć aby od września 2018 r. utworzyć w szkole podstawowej oddziały integracyjne? Proszę o podstawę prawną tych działań.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole jest świetlica dla uczniów gimnazjum dojeżdżających gimbusem. Wolą oni jednak przebywać w tym czasie poza terenem szkoły. Wracają przed odjazdem gimbusa. Rodzice im na to pozwalają. Jakie stanowisko w tej sprawie powinna zająć szkoła?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku nauczyciela, który powrócił do pracy z urlopu zdrowotnego i ma do wykorzystania zaległy urlop wypoczynkowy, można udzielić mu urlopu wypoczynkowego w częściach? Czy musi wykorzystać zaległy urlop w całości, zaraz po wybraniu urlopu zdrowotnego? Do kiedy powinien wybrać zaległy urlop – do 31 sierpnia czy do zakończenia zajęć szkolnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna opiniuje aneks nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe