Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można utworzyć klasę integracyjną mając tylko dwoje uczniów z orzeczeniem i czternaścioro uczniów w całej klasie? Wiem, że wymagana jest liczba 3 z orzeczeniem i 15 w klasie. Rodzice jednak domagają się takiej klasy, jest zgoda organu prowadzącego i środki finansowe. Jak rozwiązanie znaleźć w tej sytuacji. Czy można np. przydzielić nauczyciela wspomagającego w tej klasie tylko na dwóch przedmiotach, jeśli nie byłaby to klasa integracyjna?
Jeśli organ prowadzący szkołę wyraża zgodę na utworzenie klasy integracyjnej z mniejszą liczbą dzieci, niż wskazują na to przepisy prawa oświatowego, a do tego ma na ten cel zapewnione środki finansowe – to uważam, że nie ma przeszkód aby taka klasa powstała.
Gdyby jednak klasa integracyjna nie powstała, to kwestia zatrudnienia nauczyciela wspomagającego wynikać będzie z § 7. 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U z 7 sierpnia 2015, poz 1113), który mówi, że obowiązkowo zatrudnia się w szkole ogólnodostępnej, w której kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo:
nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej (wspomagających) w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów lub w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta nauczyciela lub pomoc nauczyciela
– z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Natomiast jeśli wspomniana w pytaniu dwójka uczniów ma inny rodzaj niepełnosprawności – to można nauczyciela wspomagającego zatrudnić wyłącznie za zgodą organu prowadzącego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzice przyprowadzają dzieci pod klasę i czekają do dzwonka,chodzą po szkole podczas lekcji lub przerwy, przesiadują nawet godzinę na korytarzu, czekając do końca zajęć. Nie reagują na prośby dyrektora. Rada Rodziców popiera działania szkoły mające na celu ograniczenia ingerencji rodziców, ale cóż, na pewną grupą nic nie działa. Jak zdecydowanie, ale taktownie rozwiązać problem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, bardzo proszę o podanie listy procedur i regulaminów (z podaniem podstawy prawnej), jakie szkoła podstawowa ma obowiązek posiadać w swojej dokumentacji. Dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o regulamin lub procedury, które jasno określają pracę zdalną nauczycieli (chodzi o rozliczanie nadgodzin, dokumentację i to, gdzie ma się odbywać takie nauczanie, aby nauczyciel miał jasne zasady pracy, a dyrektor mógł udowodnić organowi, że nauczyciel powinien mieć wypłacone nadgodziny).
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę mi podać podstawy prawne do uchwał RP i zarządzeń dyrektora w celu wprowadzenia regulaminów:
1.Regulamin Rad Pedagogicznych Zespołu Szkól
2. Regulaminu Pracy pracowników Zespołu Szkół
3. Regulaminu oceniania nauczycieli
4. Regulaminu przyznawania dodatku motywacyjnego
5. Regulaminu pełnienia dyżurów przez nauczycieli.
6. Regulaminu zachowania się uczniów w czasie przerw.
Czy wszędzie misi też być uchwała Rady Pedagogicznej , czy wystarczy tylko zarządzenie dyrektora i zapoznanie z nim Rady
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie - ponieważ taki wniosek padł na radzie pedagogicznej. Czy mogę w regulaminie wewnętrznym szkoły (technikum) dotyczącym przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych wprowadzić zapis dot. ograniczenia ilości zdawania egz. klasyfik. do np. 4? Nie do końca wiem jak to zapisać? Dotyczy uczniów, którzy nie są klasyfikowani z zajęć edukacyjnych z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe