Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można przyjąć dziecko do szkoły masowej (gimnazjum, do klasy III) ze szkoły specjalnej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (lekkie upośledzenie umysłowe) na prośbę rodziców?
Tak, można. Szczegółowe warunki powinien opisywać statut szkoły .
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 26 marca 2012 r. zadałem następujące pytanie:
"Czy tygodniowy wymiar godzin dla klasy określony w zał. nr 3 ust. 1 pkt 1 do rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania oznacza maksymalny wymiar, czy może on zostać przekroczony?"
Chciałbym je doprecyzować. Nie chodziło mi o zwiększenie związane z decyzją organu prowadzącego. Chodzi o wymiar 29, 30 i 31 godzin odpowiednio w klasie I, II i III gimnazjum. Czy te godziny można przesunąć w takim sensie, że w planie nauczania klasy ustawimy np. godzinę chemii z klasy II w klasie I i wówczas będzie układ: 30, 29, 31?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi który prowadzi zajęcia rewalidacyjne w gimnazjum, pracuje z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim należy się dodatek za trudne warunki ? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w paragrafie 8 jest napisane, że tylko dla uczniów z upośledzeniem w stopniu głębokim ??
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy przedszkolem integracyjnym. Od września w nowej grupie integr. będziemy mieli tylko 1 dziecko niepełnosprawne - z niepełnosprawnością ruchową. W związku z tym, czy musimy zatrudnić dodatkowo dla tego dziecka nauczyciela wspomagającego czy wystarczy pomoc nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie formy pomocy w świetle prawa oświatowego przysługują uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję ruchową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeśli uczeń I klasy będący pracownikiem młodocianym otrzymał ocenę niedostateczną z praktycznej nauki zawodu na koniec roku szkolnego i jednocześnie nie poprawił tej oceny do końca sierpnia może otrzymać promocję do II klasy w branżowej szkole I stopnia? Jaka jest podstawa prawna skreślenia z listy ucznia, który stracił praktyczną naukę zawodu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe