Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego może prowadzić zajęcia wyrównawcze i korekcyjno - kompensacyjne w przedszkolu?
W przedszkolu nie prowadzi się zajęć wyrównawczych, ponieważ takiej formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu nie wymienia § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591), natomiast nauczyciel wychowania przedszkolnego może udzielać dziecku pomocy psychologiczno – pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się w przedszkolu dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Na podstawie § 17 ust. 1 ww. rozporządzenia zajęcia specjalistyczne, do których należą zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, prowadzą nauczyciele posiadający odpowiednie kwalifikacje, które posiada terapeuta pedagogiczny, zgodnie z § 27 pkt 3 ww. rozporządzenia, a więc nie posiada ich nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia z "doradztwa zawodowego" są zajęciami obowiązkowymi czy nieobowiązkowymi w szkole ponadgimnnazjalnej/ ponadpodstawowej?
W jaki sposób powinno odbywać się dokumentowanie zrealizowanych zajęć z doradztwa zawodowego: w dzienniku lekcyjnym, czy w dzienniku zajęć innych (podobnie jak godziny do dyspozycji dyrektora)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór planu współpracy z rodzicami i środow. lokalnym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o aktualne zasady oceniania nauczycieli od 1 stycznia 2019, wzór regulaminu i przykładowe karty oceny
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ostatnim pytaniu, sprawdzonym 10.05.2019 roku nie chodziło wyłącznie o orzeczenia. Oczywistym jest, iż dyrektor jako przewodniczący zespołu, zapoznając się z dokumentacją, może wnieść też swoje uwagi do orzeczenia - zna sprawę, jest decydentem. A co począć w przypadku dopisywania wniosków do opinii (zwykła opinia bez rangi orzeczenia, nie mówimy o WWRD), dyrektor nie widzi dziecka, nie posiada danych świeżych z wywiadu, nie dokonywał obserwacji dziecka oraz nie tworzył hipotez diagnostycznych, a psycholodzy też nie wszystko notują. Wnioski, jakie psycholog zawiera w opinii nie mogą naruszać interesu zarówno dziecka, jak i rodziców i nie zwalnia z tego żadne rozporządzenie MEN. Jak rozmawiać nt. nadmiernej ingerencji w diagnozę czy wnioski konkretnego specjalisty w przypadku zwykłych opinii? Czy dyrektor takich "poprawek" (swoich uwag) nie powinien omówić z zespołem diagnozującym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zmienić zarządzenie o dodatkowych dniach wolnych od zajęć dydaktycznych i w jakim trybie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe