Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jestem jednoosobową działalnością gospodarczą prowadzącą niepubliczne przedszkole, czy tylko niepublicznym przedszkolem jako placówka oświatowa? Czy mogę posiadać wpis w CEIDG i wpis w Urzędzie Gminy jako placówka oświatowa, czy powinnam mieć tylko wpis w Urzędzie Gminy w placówkach oświatowych? Czy mogę korzystać z tarczy antykryzysowej? Opis: W 2012 r. otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Aby otrzymać pieniądze musiałam założyć działalność i wpisać ją w CEIDG, wpisałam główny nr PKD 88.91.Z Opieka dzienna nad dziećmi i 85.10.Z wychowanie przedszkolne. GUS nadał mi regon. Od lipca 2012 r. otworzyłam punkt przedszkolny - dostałam wszystkie pozwolenia i wpis do placówek oświatowych w Urzędzie Gminy - nadano mi drugi regon placówki oświatowej. W 2016 roku przekształciłam punkt przedszkolny w niepubliczne przedszkole. Proszę o rozwianie moich wątpliwości, czy ta sytuacja jest poprawna?
Zgodnie z art. 170 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. prowadzenie niepublicznego przedszkola nie jest działalnością gospodarczą, a więc organ prowadzący niepubliczne przedszkole nie jest „jednoosobową działalnością gospodarczą” . Organ prowadzący niepubliczne przedszkole, będący osobą fizyczną, prowadzi pozarolniczą działalność w rozumieniu art. 8 ust. 6 pkt 5 ustawy z 13.10.1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. z 2020 r., poz. 266 ze zm.), a w związku z tym może skorzystać z rozwiązań antykryzysowych wynikających ustawy z 2.03.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.) przewidywanych dla podmiotów prowadzących pozarolniczą działalność. Ponadto organ prowadzący, który jest płatnikiem składek ZUS własnych lub także pracowników, może skorzystać ze świadczeń antykryzysowych przysługujących płatnikom składek ZUS. O poszczególnych uprawnieniach nie decyduje wpis do CEIDG tylko posiadanie statusu jednego z podmiotów określonych przez ustawodawcę jako uprawniony do świadczeń (płatnik składek, podmiot prowadzący pozarolniczą działalność).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły ma prawo do niewypłacenia nauczycielowi wynagrodzenia za przepracowaną godzinę, gdy Ten przez dłuższy okres czasu (ponad 3 tygodnie) nie wpisał tematu lekcji i nie potwierdził odbycia zajęć podpisem ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków duplikat świadectwa ukończenia szkoły należy wydać na poddruku duplikatu (wzór określony jest w załączniku nr 3 do rozporządzenia) moje pytanie zatem brzmi w jaki sposób należy wypełnić ten gilosz? Czy dozwolone jest utworzenie tego dokumentu w edytorze tekstów i wydrukowanie na obowiązującym giloszu? Nie posiadamy programu, który mógłby nam w tym pomóc
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W oparciu o ustawę z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, zwracam się z prośbą o pomoc w przygotowaniu wzoru wniosku (rozdział 5 ustawy), jak również informację czy możemy/powinniśmy pobierać opłaty, jeśli tak to za co, jakie i jak je wyliczać. Proszę również o informację o czynnikach, które są brane pod uwagę przy ustalaniu nakładanych opłat, informacji o środkach prawnych przysługujących w przypadku odmowy wyrażenia zgody, umowę o udzielenie wyłącznego prawa do korzystania z informacji sektora publicznego, powody jej zawarcia oraz
wyniki oceny tej umowy, o ile taka umowa została zawarta (rozdział 2 ustawy). Proszę też o wszystkie istotne informacje, jakie powinny być zawarte na stronie BIPu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Archiwista w szkole dokonał oceny akt w archiwum i przy powołanej komisji złożono wniosek do odpowiedniego dla siebie archiwum państwowego o wydanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej. Uzyskano pozytywną zgodę na brakowanie dokumentacji. W związku z tym, czy pracownik archiwum wraz z powołaną przez dyrektora placówki komisją może samodzielnie zniszczyć dokumenty (np. w niszczarce lub je spalić) czy musi zlecić tę czynność odpowiedniej firmie z zewnątrz? Jeżeli można to zrobić to samemu, to jakie dokumenty należy sporządzić ze zniszczenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pracownicy obsługi (4 osoby) dopytują mnie, czy istnieje możliwość, aby mogli wstawić sobie do pomieszczenia socjalnego swoją prywatną lodówkę. W pracy nie mamy wydzielonej jadalni dla pracowników. Lodówka jest stara, nie ma żadnej faktury, ani certyfikatów. Czy jest to zgodne z BHP?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe