Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje przepis mówiący o podziale na grupy klas I-III szkoły podstawowej na edukacji informatycznej? Klasa liczy 25 uczniów.
Na podstawie art. 12 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1287) w przypadku nauczycieli, którzy w okresie od dnia 1 września 2018 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. w trakcie odbywania stażu na kolejny stopień awansu zawodowego zmienili miejsce zatrudnienia i za okres dotychczas odbytego stażu otrzymali co najmniej dobrą ocenę pracy, ocena ta jest uwzględniana do oceny dorobku zawodowego nauczyciela dokonywanej po zakończeniu całego stażu. Nauczyciel nie zmienia pracy w okresie od dnia 1 września 2018 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. w trakcie odbywania stażu, skoro w dotychczasowym miejscu pracy w zatrudnieniu pozostanie do 31.08.2019 r., a pracę u nowego pracodawcy rozpocznie dopiero 1 września 2019 r. Do nauczyciela nie ma więc zastosowania ww. regulacja. Od 1 września 2019 r. ma natomiast zastosowanie art. 9f ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. w nowym brzmieniu, zgodnie z którym nauczycielom, którzy w okresie trwania stażu zmienili miejsce zatrudnienia, do stażu zalicza się okres dotychczas odbytego stażu, jeżeli podjęli zatrudnienie w szkole nie później niż w okresie 3 miesięcy po ustaniu poprzedniego stosunku pracy i za okres dotychczas odbytego stażu otrzymali pozytywną ocenę dorobku zawodowego. W związku z tym we wrześniu 2019 r. należy ustalić ocenę dorobku zawodowego nauczyciela za okres dotychczas obytego stażu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o przykład zarządzenia dotyczącego inwentaryzacji zdawczo - odbiorczej przy zmianie dyrektora. Jak to przeprowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji, gdy w klasie 1-3 SP jest uczeń z orzeczonym zespołem Aspergera, ale rodzice wycofali ze szkoły stosowne orzeczenie w tym zakresie, dyrektor ma podstawy (oczywiście za zgodą organu prowadzącego) do kontynuacji zatrudnienia w takiej klasie asystenta nauczyciela? Ze względu na nieobliczalne zachowania takiego ucznia jest to zasadne, gdyż często jest potrzeba np. wyjścia za uczniem w trakcie zajęć lekcyjnych, aby zapewnić mu bezpieczeństwo np. w sytuacjach, gdy niespodziewanie ucieka z lekcji. Czy kontynuacja zatrudnienia asystenta nauczyciela w takiej sytuacji - pomimo formalnego nieposiadania przez szkołę orzeczenia - nie stoi w sprzeczności z przepisami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam.Nauczyciel nie wykonał polecenia służbowego i odmówił na piśmie jego wykonania. Jakie mogę zastosować sankcje, a nie chcę wykonywać drastycznych posunięć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może prowadzić zajęcia indywidualne z uczniem w wymiarze 2 godzin (w ramach nauczania indywidualnego na podstawie orzeczenia poradni)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin biblioteki szkolnej powinno być w szkole, w której nie ma etatu bibliotekarza? Czy jest określona minimalna liczba godzin biblioteki szkolnej? ( w szkole uczy się 40 uczniów, biblioteka posiada ok. 1000 woluminów). Kto decyduje o wymiarze czasu pracy biblioteki w tego typu szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe