Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje możliwość (zgodna z literą prawa) korzystania z różnych podręczników w jednej klasie na tym samym poziomie w zależności od grupy, np. inny podręcznik z języka angielskiego w grupie bardziej zaawansowanej i inny w grupie mniej zaawansowanej?
Tak. Zajęcia języków obcych powinno się organizować w grupach z uwzględnieniem stopnia zaawansowania znajomości danego języka, a więc zasadnym jest wprowadzenie również innego podręcznika - w zależności od zaawansowania grupy.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 6. 1. W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum, zasadniczej szkole zawodowej, trzyletnim liceum ogólnokształcącym, trzyletnim liceum profilowanym, czteroletnim technikum, dwuletnim uzupełniającym liceum ogólnokształcącym dla absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej, trzyletnim technikum uzupełniającym dla absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej i szkole policealnej o okresie nauczania nie dłuższym niż 2,5 roku podział na grupy jest obowiązkowy:
2) na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z języków obcych, z tym że przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego; zajęcia są prowadzone w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych lub międzyklasowych, liczących od 10 do 24 uczniów.
Od 1 września 2012 r. będzie to
§ 7. 1. W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum, zasadniczej szkole
zawodowej, liceum ogólnokształcącym, technikum i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy:
2) na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z języków obcych w oddziałach liczących więcej niż 24 uczniów; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów; przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego;
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeśli lekcję historii przeprowadza nauczyciel - bibliotekarz, realizując przy tym treści programowe z historii, to czy można tę lekcję potraktować jako realizację podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest ważność opinii PPP w zależności od rozpoznanej trudności? Czy termin ważności jest bezterminowy, czy ma określone ramy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wspomagający w kl. 6 (20/20 etatu)ma zaplanowane 2 godz. rewalidacji indywidualnej z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim. Czy zajęcia rewalidacyjne to 2/18 etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy się zapłata za godziny ponadwymiarowe za okres nieobecności przewodniczącego związków zawodowych, który przebywał na trzydniowym wyjeździe związkowym (był delegowany przez związek)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel na zwolnieniu lekarskim może logować się na dziennik elektroniczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe