Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje jakiś przepis, który określa godziny funkcjonowania opieki świetlicowej podczas dni dyrektorskich. Dodam, że na co dzień szkoła funkcjonuje w godzinach 6:30-17:00, a zajęcia dydaktyczne są od 8:00-14:35. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić opiekę aż do godziny 17?
Na podstawie § 6 Rozporządzenia MEN z 11.08.2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego, w dniach wolnych od zajęć dydaktycznych szkoła ma obowiązek zorganizowania zajęć wychowawczo-opiekuńczych. Szkoła ma obowiązek informowania rodziców o możliwości udziału uczniów w zajęciach wychowawczo-opiekuńczych organizowanych w tych dniach.
Zasadniczo więc, szkoła powinna zapewnić uczniom opiekę na tych samych warunkach, jak w każdym innym dniu pracy (godziny pracy świetlicy szkolnej), chyba że rodzice zadeklarują wcześniejszy odbiór dzieci ze szkoły w tym dniu. Przepisy nie określają liczby godzin realizacji opieki w dniach wolnych od zajęć dydaktycznych, gdyż w każdej szkole mogą być inne potrzeby, np. wynikające z dojazdów uczniów, godzin pracy rodziców, itd. Dni wolne od zajęć dydaktycznych nie są dla nauczycieli dniami wolnymi od pracy, a organizacja zajęć wychowawczo-opiekuńczych w takich dniach należy do obowiązków dyrektora szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel w 2012 r. otrzymał nagrodę jubileuszową za 30 lat pracy. W bieżącym roku nauczycielka dostarczyła zaległe świadectwa pracy i jej staż obecnie wynosi 37 lat i 9 miesięcy i 13 dni. Jednocześnie od wielu lat pobiera emeryturę, o czym nie poinformowała pracodawcy. Czy należy się wypłata nagrody jubileuszowej za 35 lat pracy? I czy pracownik może prosić o wycofanie z akt osobowych dostarczonych świadectw pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź od kiedy obowiązywać ma ujednolicone pensum nauczycieli specjalistów w szkołach? Na podstawie jakich przepisów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zadać pytanie odnośnie "13". Nauczyciel dyplomowany zatrudniony na podstawie mianowania pracował w roku 2013 od 1 stycznia do 14 lutego. Od 15 lutego nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim do dnia 30 czerwca. Od 1 lipca porzucił pracę i został 26 lipca zwolniony dyscyplinarnie. Wyrokiem sądu pracy miał być przywrócony do pracy, ale trwa sprawa z uwagi na złożoną apelację do sądu wyższej instancji. Pytane brzmi - czy nauczycielowi należy się "13" i za jaki okres. Proszę o odpowiedź z podaniem podstawy prawnej.
- Czy nauczyciel geografii - mgr przygotowanie pedagogiczne- może być pedagogiem szkolnym?
- Nauczycielka posiadająca stopień naukowy doktora oraz zaświadczenie z uczelni o 5-letnim okresie pracy w szkole wyższej została zatrudniona w naszej szkole na umowę o pracę na podstawie art. 9a ust. 5 KN. Po uznaniu, że stopień nauczyciela mianowanego nauczycielka uzyskała z mocy prawa, a potwierdzenie tego faktu to tylko formalność, została zatrudniona od 1.09.2020 r. z uwzględnieniem stopnia nauczyciela mianowanego. Nauczycielka 2.09.2020 r. złożyła wniosek do organu prowadzącego o wydanie aktu awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Niestety zdaniem zarówno organu prowadzącego, jak i MEN, do którego zwróciła się również, powinna być zatrudniona na uczelni na podstawie umowy o pracę. Odpowiedź z MEN nauczycielka otrzymała 31 grudnia 2020 r., a organ prowadzący nie wydał decyzji do dnia dzisiejszego. W dniu 30.10.2020 r. nauczycielka została poinformowana przez szkołę pismem, że w związku z brakiem decyzji o nadaniu stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego będzie otrzymywała wynagrodzenie nauczyciela stażysty. W jaki sposób należy uregulować prawnie zatrudnienie nauczycielki? Czy w tym przypadku można zastosować porozumienie zmieniające z datą wsteczną od 1.09.2020 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe