Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy frekwencja z nadobowiązkowych zajęć wychowania do życia w rodzinie wpływa na ogólną frekwencję semestralną? Czy należy prowadzić ten przedmiot w oddzielnym dzienniku?
Jeśli uczeń uczęszcza na nieobowiązkowe lekcje wychowania do życia w rodzinie, frekwencja z tych zajęć będzie uwzględnia przy raportowaniu frekwencji semestralnej. Natomiast nie ma potrzeby prowadzić oddzielnego dziennika lekcyjnego dla tego przedmiotu.
Należy prowadzić dokumentację z zajęć wychowania do życia w rodzinie
Zajęcia z wychowania do życia w rodzinie umieszcza się w szkolnym planie zajęć i dokumentuje w dzienniku lekcyjnym danej klasy.
Jakie informacje należy dokumentować w dzienniku lekcyjnym?
W dzienniku lekcyjnym odnotowuje się obecność uczniów na poszczególnych zajęciach edukacyjnych oraz wpisuje się tematy przeprowadzonych zajęć edukacyjnych zgodnie z § 7 ust. 3 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Frekwencja z zajęć nadobowiązkowych, z których uczeń nie zrezygnował, wpływa na ogólną frekwencję
Z powyższego wynika, że frekwencja uczniów, którzy nie zrezygnowali z uczestnictwa w zajęciach wychowania do życia w rodzinie, wpływa na ogólną frekwencję semestralną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Organem prowadzącym niepubliczne przedszkole jest osoba prawna - fundacja. Organ prowadzący prowadzi pełną księgowość i otrzymuje dotację oświatową. W jaki sposób zgodnie z literą prawa, powinien on opisać dokumenty księgowe? Czy art. 21 ustawy o rachunkowości ma zastosowanie? W związku z art 2 ust.1 pkt.7 ustawy o finansach publicznych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzory dokumentów:
- powołanie komisji rekrutacyjnej - podstawa prawna
- oświadczenie o nieujawnianiu informacji o przebiegu posiedzenia komisji rekrutacyjnej i podjętych rozstrzygnięciach - podstawa prawna
- ustalenie terminów posiedzeń komisji rekrutacyjnej przez przewodniczącego komisji.
Dziękuję. Pozdrawiam
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak naliczyć odpis na ZFŚS na emerytowanego nauczyciela, którego ponownie zatrudniliśmy w naszej szkole? Czy uwzględnić go podwójnie: jako naszego emeryta oraz jako pracownika? Czy powinnam naliczyć odpis w wysokości 5% pobieranej przez niego emerytury - zgodnie z art.53 ust.2 KN, a dodatkowo wliczyć go do planowanej na 2016 r. (a na koniec 2015 roku - do przeciętnej) liczby zatrudnionych nauczycieli w przeliczeniu na pełny wymiar zajęć i dokonać odpisu zgodnie z art.53 ust.1 KN? A jak postąpić w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika obsługi, który przeszedł na emeryturę? Czy mogę wliczyć go do liczby zatrudnionych pracowników, na których nalicza się odpis i dodatkowo wliczyć go do liczby emerytów, na których dokonuję zwiększonego odpisu w wysokości 6,25% podstawy?
- 1. Proszę o podstawę prawną do zarządzenia dyrektora w sprawie wysokości opłat za wynajem sal szkolnych.
2. Proszę o podstawę prawną w sprawie ustalenia przez dyrektora wysokości opłat za wynajmowane w obiekcie szkolnym garaże.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację naszej sytuacji formalnoprawnej oraz możliwości obrony w jakiej znajduje się szkoła/nauczyciele.
Do KO wpływają donosy-anonimy, w których są oskarżani i pomawiani nauczyciele - 3 anonimy, w każdym inna grupa nauczycieli. Zarzuty są ogólnikowe, nie dotyczą konkretnych sytuacji, czy zaistniałych problemów (n-le nie rozmawiają z uczniami, n-l krzyczy, ma humory, trudno u niego się poprawić itp.). Po pierwszym odbyła się kontrola KO z ankietowaniem uczniów, wyjaśnieniami dyrektora, drugim razem dyrektor został zobligowany do pisemnego wyjaśnienia. Również przeprowadzono ankietowanie uczniów, rozmowy z sam.klasowymi, pisemne wyjaśnienia nauczycieli. Zarzuty stawiane w anonimie się kolejny raz nie potwierdziły.
Ostatnio wpłynął trzeci anonim (corocznie 1), również bez konkretnych zarzutów tylko z ogólnikowymi pomówieniami.
KO znów wezwało do wyjaśnienia i ponownego zbadania oraz ostrzega o ponownej kontroli lub nawet postępowaniach dyscyplinarnych. Po analizie, obserwacjach i rozmowach z nauczycielami pojawiły się podejrzenia,że anonimy są pisane przez ucznia/uczniów. 1. Czy możemy się w jakiś sposób bronić, bo udowadnianie kolejny raz "że ktoś nie jest wielbłądem" staje się b.męczące? 2. Czy w świetle prawa KO jest obowiązane do reagowania na ewidentnie złośliwe i nękające donosy/anonimy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe