Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor placówki w ramach organizacji zastępstw (L-4 jednego z nauczycieli) może łączyć klasy, np. I a z I b? Jak wyglądać powinno wynagrodzenie za pracę nauczyciela z 2 klasami?
Podstawa prawna:
1) Karta Nauczyciela – ustawa z 26.01.1982 r. (ze zm.),
2) Ustawa po systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.).
Prawo oświatowe nie przewiduje takich sytuacji, planując zastępstwa za nieobecnego nauczyciela, należy przede wszystkim kierować się zasadą zapewnienia bezpieczeństwa uczniom.
Zasad wynagradzania za zastępstwa doraźne należy doszukiwać się w regulaminach wynagradzania nadanych szkole przez organ prowadzący na podstawie art. 30 uso.
Art. 30. 1. 6. Organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego, uwzględniając przewidywaną strukturę zatrudnienia, określa dla nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, w drodze regulaminu:
1) wysokość stawek dodatków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, oraz szczegółowe warunki przyznawania tych dodatków, z zastrzeżeniem art. 33 i 34,
2) szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, z zastrzeżeniem art. 35 ust. 3,
3) wysokość i warunki wypłacania składników wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 pkt 4, o ile nie zostały one określone w ustawie lub w odrębnych przepisach- w taki sposób, aby średnie wynagrodzenia nauczycieli, składające się ze składników, o których mowa w ust. 1, odpowiadały na obszarze działania danej jednostki samorządu terytorialnego co najmniej średnim wynagrodzeniom nauczycieli, o których mowa w ust. 3.
Art. 35. 3. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zastępstw wypłaca się według stawki osobistego zaszeregowania nauczyciela, z uwzględnieniem dodatku za warunki pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy religia może "konsumować" czas przeznaczony na realizację podstawy programowej, czy też w dni kiedy się odbywa należy odpowiednio wydłużyć czas pracy oddziałów? Jeśli z przyczyn lokalowych nie będę mogła tego zrobić wówczas dwa razy w tygodniu realizacja podstawy programowej będzie odbywać się w czasie krótszym niż 5 godzin (2x4,5), co jest niezgodne z par. 10 ust.2 pkt 1 załącznika do rozporządzenia o ramowych statutach. Na tym polega mój problem i nie wiem jak go rozwiązać nie łamiąc jednocześnie przepisów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie.
W rozporządzeniu MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia ,wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych Dz.U.228/1490/2010)
§ 9 mówi, że uczniowie z zaburzeniem zachowania posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego( przed wejściem w życie rozporządzenia)mogą kontynuować naukę w oddziale integracyjnym do ukończenia szkoły danego typu. Czy dotyczy to też dzieci, które miały wydane takie orzeczenie na I etap edukacyjny, co z II etapem, który jest do końca szkoły ( była taka niepisana zasada dotycząca szkoły podstawowej, że najpierw orzeczenie na I etap edukacyjny)
Jak traktować §9 gdy orzeczenia ze względu na zaburzenia zachowania nie mogą być już wydawane, a dzieci te są w klasach integracyjnych? Dziękuję za odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole dokonano rekrutacji do klas I gimnazjum. Część rodziców napisała do dyrektora podania o zmianę klasy dziecka. Czy decyzja dyrektora w sprawie przydziału do klas jest ostateczna, czy rodzice mają prawo straszyć dyrektora kuratorium?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica obecnie uczęszcza na lekcje religii, złożyła rezygnację i chce uczęszczać na etykę. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić lekcje etyki, w II półroczu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie!
Mam pytanie, czy uczniowie promowani do klasy programowo wyższej w ciągu roku szkolnego otrzymują świadectwo, czy tylko odnotowujemy to w arkuszu ocen?
Dziękuję za odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe