Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy § 20 ust.6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2017 r w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dotyczy uczniów gimnazjum w szkole podstawowej / od 1.09.staliśmy się szkołą podstawową z klasami dotychczasowego gimnazjum/. Czy w naszym przypadku, zajęcia z pomocy w gimnazjum dla nauczycieli są płatne?
W szkole podstawowej obowiązują przepisy Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Natomiast dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej wydano Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U z dnia 31 sierpnia 2017r., poz. 1643), które dostosowało do aktualnie obowiązujących zasad tzw. stare rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. (Dz. U. poz. 532). Zatem od 1 września 2017r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna organizowana jest we wszystkich istniejących szkołach w nowej formule.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze realizują nauczyciele danego przedmiotu jako godziny płatne. Albo jako godziny ponadwymiarowe, jeśli nauczyciel realizuje obowiązkowe pensum w całości. Albo jako godziny uzupełniające niepełny wymiar pensum. Natomiast zajęcia specjalistyczne (korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym realizują specjaliści w ramach obowiązującego ich pensum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z prośbą o rozstrzygnięcie wątpliwości dotyczących liczebności uczniów na zajęciach pozalekcyjnych, dodatkowych tj. koła przedmiotowe, koła zainteresowań, gimnastyka korekcyjna organizowanych w ramach godzin dyrektorskich i przydzielanych przez dyrektora w ramach posiadanych środków budżetowych.
Jaka maksymalna liczba uczniów powinna być na kołach zainteresowań typu teatralne, plastyczne, chór?
Dogłębna analiza przepisów prawa oświatowego nie daje mi jasnej odpowiedzi na nurtujące pytania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- wypłata 13
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę zatrudnić w przedszkolu nauczyciela rytmiki. Nauczycielka posiada dyplom ukończenia szkoły muzycznej I stopnia- fortepian oraz certyfikowany kurs doskonalący "Instruktor rytmiki". Czy ta nauczycielka ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć z rytmiki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadal powinnam jako dyrektor szkoły przygotować na ten rok szkolny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rada pedagogiczna podjęła uchwałę opiniującą arkusz organizacji szkoły na rok szkolny 2019/2020.
W chwili obecnej rada pedagogiczna chciałaby zmienić swoją opinię (z pozytywnej na negatywną). Jak prawidłowo postąpić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe