Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co to znaczy, że uczeń może być skreślony z listy uczniów danej szkoły? Czy rada pedagogiczna może podjąć decyzję o skreśleniu ucznia, a jeżeli tak, to w jakich przypadkach? Jeśli uczeń po osiągnięciu pełnoletności wnioskuje o rezygnacji z dalszej nauki, czy rada pedagogiczna skreśla go z listy uczniów czy obowiązują inne procedury?
W statucie szkoły są (powinny być) zapisy precyzujące przyczyny skreślenia ucznia z listy uczniów. Zapisy te powinny także dotyczyć przypadku opisanego w pytaniu. Oznacza to, że rezygnacja z nauki ucznia, który ukończył 18. rok życia może być przyczyną skreślenia z listy.
Skreślenie może dotyczyć tylko ucznia nieobjętego obowiązkiem szkolnym. Decyzję (administracyjną) podejmuje dyrektor szkoły na podstawie art. 39 ust. 2 ustawy o systemie oświaty oraz uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W ubiegłym roku szkolnym w związku z reformą oświaty radni naszego miasta podjęli uchwałę o wygaszeniu gimnazjum, którego jestem jeszcze dyrektorem.Po konsultacji z Radą Pedagogiczną, zwróciłem się z prośbą do Burmistrza i Radnych o połączenie naszego gimnazjum ( 4 oddziały) ze szkołą podstawową. Odpowiedź była odmowna, ponieważ jak stwierdził wiceburmistrz odpowiedzialny za oświatę w mieście,przepisy wprowadzające reformę były przejściowe i taką uchwałę można było podjąć tylko w roku 2016. Czy to jest prawda i czy rzeczywiście nie można zmienić poprzedniej uchwały Rady Miejskiej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,proszę o informację ile czasu trwa przekazanie odpowiedzi na zadane pytanie, ponieważ jestem zaniepokojona oczekiwaniem na zadane już dwa pytania. Nie ukrywam, że są to dla mnie ważne zagadnienia i liczyłam na dobrą współpracę i szybką odpowiedź. Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jaką podstawę prawną trzeba się powołać we wniosku o dopuszczenie programu nauczania ogólnego do użytku w Branżowej szkole I stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy opiekunem wycieczki może być pracownik spoza szkoły np. inny nauczyciel lub rodzic?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wybrał podręcznik dla klasy VII na rok szkolny 2017/2018. W przyszłym roku w klasie VIII nie chce korzystać z wybranej serii wydawniczej i chce wprowadzić nowy podręcznik i do klasy VII i do klasy VIII - Czy jest taka możliwość pod względem prawnym? Proszę o podanie podstawy prawnej. Jaka jest procedura wyboru podręczników na rok szkolny 2018/2019?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe