Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co powinien zawierać plan dydaktyczny w czteroletnim technikum oraz jakie przepisy regulują jego treść?
Obowiązujące przepisy nie przewidują tworzenia w technikum dokumentu o nazwie „plan dydaktyczny”. Na podstawie art. 98 ust. 1 pkt 5 i pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 statut konkretnej szkoły może nakładać na szkolny organ (np. dyrektora) lub nauczycieli obowiązki związane z planowaniem pracy dydaktycznej, w tym nakazywać ich dokumentowanie w odpowiedniej formie. Jeśli statut danej szkoły przewiduje opracowanie planu dydaktycznego, powinien również określać sposób i częstotliwość jego sporządzania oraz wytyczne co do jego treści – w ich braku sposób sporządzania planów powinien wynikać ze wskazówek dyrektora (art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2016 r., poz. 1047 w zw. z art. 100 § 1 KP).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel miał sytuację losową – spóźnił się do pracy, ponieważ po drodze miał awarię samochodu. Samochód nagle zaczął tracić prędkość, więc nauczyciel zatrzymał się na najbliższym parkingu i nie mógł dalej ruszyć. Jechał drogą szybkiego ruchu, więc nie miał możliwości skorzystania z komunikacji publicznej. Do pracy dojeżdża ok. 50 km w jedną stronę. Wezwana laweta przyjechała w takim czasie, że nauczyciel dotarł do pracy dopiero na trzecią lekcję. Nauczyciel zgłosił dyrektorowi problem i dyrektor go zastąpił na jednej lekcji. Na drugiej lekcji musiało być okienko dla uczniów, bo nie miał kto przyjść na zastępstwo (dyrektor w tym czasie był na lekcji w innej klasie). Jak potraktować w tej sytuacji nieobecność nauczyciela na lekcji? Czy można mu wyznaczyć odpracowanie tych godzin w innym terminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie szkolnym należy wpisać w miejscu przeznaczonym na zajęcia dodatkowe adnotację dotyczącą wychowania do życia w rodzinie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam pytanie dotyczące łączenia szkoły podstawowej i gimnazjum w zespół szkół. Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa i perspektyw na przyszłość warto powoływać zespół? Jakie przepisy prawne regulują na dzień dzisiejszy te kwestie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko w wieku 4 lat uczęszcza do przedszkola publicznego. Posiada orzeczenie - stwierdzony zespół Dawna i niepełnosprawność umysłowa w stopniu lekkim. Czy dla tego dziecka można ubiegać się o nauczyciela wspierającego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy i ile razy można przedłużyć etap edukacyjny uczniowi gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe