Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o poradę, mam przedszkolne bez oddziałów integracyjnych w tym roku mam 4 dzieci niepełnosprawnych posiadających orzeczenie, organ pozwolił mi na zatrudnienie oligofrenopedagoga i przyznał po 2 godz. dla każdego dziecka zajęć rewalidacyjnych. Czy te zajęcia mają być realizowane w podstawie czy poza podstawą programową i czy logopeda w ramach tych 2 godzin może również prowadzić zajęcia z dziećmi czy dodatkowo w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej?
Zajęcia rewalidacyjne są zajęciami dodatkowymi tak w przedszkolu, jak i w szkole. Zatem należy je realizować poza podstawą programową. Proszę pamiętać, że w przedszkolu zarówno czas na realizację zajęć rewalidacyjnych, jak i rodzaj tych zajęć winien być ustalany indywidualnie dla każdego dziecka, odpowiednio do jego konkretnych potrzeb i zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Jeśli któreś z dzieci ma wskazanie do wsparcia logopedycznego, to w ramach rewalidacji mogą to być zajęcia z logopedą. Planując wymiar godzin zajęć można wziąć pod uwagę, iż godnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia w sprawie ramowego statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół czas trwania jednorazowych zajęć prowadzonych dodatkowo, w tym zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić z dziećmi w wieku 3-4 lata 15 minut, a 5-6 lat - około 30 minut.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o poradę specjalistyczną w następującej kwestii: Czy są jakieś przepisy prawne, które regulują kwestię, kto powinien zbierać fundusze na organizację wycieczki szkolnej? Czy dopuszczalne jest, aby takie zadanie nauczyciel powierzył uczniowi, szczególnie wtedy kiedy koszt wycieczki jest wysoki, uczeń niepełnoletni, a zbieranie pieniędzy przeciąga się ? Jak postąpić w sytuacji kiedy nauczyciel - kierownik wycieczki odmawia jej zorganizowania w sytuacji kiedy to on ma zebrać fundusze? Czy dyrektor szkoły może zakazać takiego działania i zobowiązać nauczyciela do tego, żeby to on jako organizator wycieczki zajął się zebraniem środków finansowych i absolutnie nie przerzucał tego na uczniów?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy praktyki wspomagane w szkole specjalnej przysposabiającej do pracy powinny być wpisane w wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są podstawy prawne do układania planu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej? Czy można łączyć w bloki przedmiotów j. angielski 2.godz., matematyka (rozszerzona) 2godz. w ciągu dnia. Podczas ewaluacji zewnętrznej zostało to zakwestionowane?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można w szkole wprowadzić do powszechnego zastosowania formę elektroniczną wszelkiego rodzaju zgód i oświadczeń rodziców uczniów niepełnoletnich? Jeśli tak, to na jakiej podstawie i w jaki sposób formalnie uregulować ich funkcjonowanie w placówce?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dokonano kontroli statutu gimnazjum.. Kontrolujący zwrócił uwagę, że nie jest on do końca zgodnie skonstruowany z rozporządzeniem na temat statutów. Proszę o podanie najnowszego rozporządzenia na ten temat. Jak teraz zmienić statut? Chyba jego nowelizacja jest niemożliwa ze względu na duże rozbieżności w sposobie konstrukcji tego dokumentu. Jak teraz postąpić?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe