Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli uczeń z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ma 2 godziny rewalidacyjne oraz zalecenie zajęć logopedycznych czy w ramach tych zajęć można realizować 1 godz rewalidacji i 1 godz zajęć logopedycznych?
Dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego organizuje się zajęcia rewalidacyjne, dostosowane do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci, które zostały wskazane w orzeczeniu poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 204), uczniowie niepełnosprawni zapisani do klasy ogólnodostępnej lub integracyjnej powinni mieć 2 godziny obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych tygodniowo, a w oddziałach specjalnych 1150 godzin rewalidacyjnych na cały etap edukacyjny (średnio10 godzinom zajęć). Zajęcia logopedyczne mogą być realizowane z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zarówno w ramach godzin z pomocy psychologiczno-pedagogicznej jak i zajęć rewalidacyjnych, jeżeli takie wskazania wynikają z zapisów orzeczenia. Uczeń z orzeczeniem o kształceniu specjalnym, który ma 2 godziny rewalidacyjne oraz zalecenie zajęć logopedycznych, może realizować 1 godzinę rewalidacji i 1 godzinę zajęć logopedycznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co ile lat należy dokonać oceny pracy nauczyciela? Ile razy można nawiązać z nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym umowę o pracę na czas określony. Ile wynosi tygodniowy wymiar godzin dla kl.I i II(nowa podstawa)
- Gdzie najlepiej publikować zarządzenia dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z ogromna prośbą o pomoc w następującej kwestii: Uczniowie z orzeczeniem (np. zespół Aspergera). Jako, że są to dzieci z orzeczeniem należą im się bezdyskusyjnie 2 dodatkowe godziny (2x60min) ze specjalistami zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wpisane do arkusza organizacji szkoły w danym roku szkolnym. Pozostałe dzieci mają udzielaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną z godzin, które szkole są przydzielane przez organ prowadzący wg wzoru (liczba dzieci razy wskaźnik, co roku podawany prze Biuro Edukacji). Moje pytanie brzmi: Czy dzieci z orzeczeniami, które mają dla siebie pełne 120 minut ze specjalistami należy bezwzględnie i bezdyskusyjnie objąć kolejnymi godzinami pomocy psychologiczno – pedagogicznej z tej drugiej puli godzin, czyli ilość dzieci razy wspomniany wyżej wskaźnik. Nie mam absolutnie nic przeciwko, jak największej pomocy dzieciom z orzeczeniem, ale w takiej sytuacji rzesza dzieci bez orzeczeń ale o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opinie) w dużej mierze pozostanie bez wsparcia, bo wyczerpie się pula godzin dla nauczycieli specjalistów. Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu rodzicom, że szkoła nie okrada ich dzieci! Mam nadzieję, że zdołałam wyjaśnić dostatecznie mój kontekst problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie 1: Czy można łączyć klasę IV, V i VI na wychowanie fizyczne, co z podstawą programową i bezpieczeństwem dzieci?; Pytanie 2: Czy można dać wypowiedzenie nauczycielowi bez opinii ZNP mimo, że ten nauczyciel nie jest członkiem ZNP?; Pytanie 3: Czy Przedszkole może być czynne do godziny 13:00, a po godz. 13:00 czy może być obsługiwane z godzin karty nauczyciela?
- Czy uczeń liceum ogólnokształcącego może po roku nauki języka niemieckiego np. teraz we wrześniu, zrezygnować z tego języka i zamienić go na język angielski, którego nie uczył się w liceum (uczył się angielskiego w gimnazjum). Jeśli tak to na jakich warunkach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe