Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli uczeń z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ma 2 godziny rewalidacyjne oraz zalecenie zajęć logopedycznych czy w ramach tych zajęć można realizować 1 godz rewalidacji i 1 godz zajęć logopedycznych?
Dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego organizuje się zajęcia rewalidacyjne, dostosowane do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci, które zostały wskazane w orzeczeniu poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 204), uczniowie niepełnosprawni zapisani do klasy ogólnodostępnej lub integracyjnej powinni mieć 2 godziny obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych tygodniowo, a w oddziałach specjalnych 1150 godzin rewalidacyjnych na cały etap edukacyjny (średnio10 godzinom zajęć). Zajęcia logopedyczne mogą być realizowane z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zarówno w ramach godzin z pomocy psychologiczno-pedagogicznej jak i zajęć rewalidacyjnych, jeżeli takie wskazania wynikają z zapisów orzeczenia. Uczeń z orzeczeniem o kształceniu specjalnym, który ma 2 godziny rewalidacyjne oraz zalecenie zajęć logopedycznych, może realizować 1 godzinę rewalidacji i 1 godzinę zajęć logopedycznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Czy wychowawca ma prawo odmówić zwolnienia ucznia z lekcji na pisemną prośbę rodzica?
2.Czy rodzic pisząc zwolnienie ma obowiązek podania powodu zwolnienia?
3.Czy wychowawca ma prawo nie usprawiedliwić nieobecności ucznia pomimo napisanego przez rodzica usprawiedliwienia gdy ta nieobecność to udowodnione wagary?
4.Czy rodzic ma obowiązek podania przyczyny nieobecności dziecka w szkole?
5. Uczeń gimnazjum może nie skończyć w tym roku gimnazjum, a w sierpniu ukończy 18 lat. Czy ma prawo chodzić dalej do gimnazjum, czy możemy jako szkoła nie wyrazić zgody na jego dalszą naukę w gimnazjum, czy tez wymagane jest jego skreślenie z listy uczniów (jeśli tak to na jakiej podstawie możemy to zrobić)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie I na zajęciach artystycznych uczniowie realizowali tematykę związaną z teatrem na podstawie programu autorskiego,czy w II klasie mogą to być zajęcia plastyczne realizowane przez innego nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotychczasowa pieczątka szkoły nie zawiera wszystkich wymaganych informacji, dlatego muszę ją wymienić. Proszę o wyjaśnienie, jak - zgodnie z prawem - tego dokonać. Wzór obowiązującej obecnie jest zapisany w statucie szkoły. Czy można zmienić treść aneksem, czy trzeba zmienić statut?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej możemy zajęcia z WDŻ realizować tylko np. w 5 i 8 klasie, jeśli godzinowo będzie się zgadzać? Czyli np. przez cały rok i wciągu 1 roku realizować 2 lata? W związku z napiętą siatką godzin?
Proszę o odpowiedź. Dziękuję serdecznie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Rozporządzeniem Men z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci opinię o wczesnym wspomaganiu wydajemy po złożeniu wniosku przez rodzica "od chwili wykrycia niepełnosprawności". Czy owe "niepełnosprawności" należy rozumieć jak w przypadku niepełnosprawności uprawniających Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne do wydania orzeczenia do kształcenia specjalnego, czyli: 1) niesłyszących, 2) słabosłyszących, 3) niewidomych, 4) słabowidzących, 5) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, 6) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 7) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, 8) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, 9) z niepełnosprawnościami sprzężonymi), czy też bardziej liberalnie, np. w przypadku dziecka z podejrzeniem Fas, zaburzeń integracji sensorycznej, czy nadpobudliwości psychoruchowej? Kiedyś na szkoleniu w odpowiedzi na moje pytanie uzyskałam odpowiedź: "to zespół orzekający podejmuje decyzje". Oczywiście, że tak, ale na podstawie czego, jakiego przepisu? Czasami rodzice posiadający orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności oczekują od Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej wydania opinii o wczesnym wspomaganiu, zwłaszcza, gdy orzeczenie ma symbol 12-C czyli całościowe zaburzenia rozwojowe. Niedawno podczas szkolenia dla Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, wśród członków zespołów orzekających toczyła się ostra dyskusja sprzecznych interpretacji "niepełnosprawności", proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe