Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba prowadząca zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?
Wprowadząjąc zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne do rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej – stawodawca nie określił żadnych wymaganych kwalifikacji do ich prowadzenia. Natomiast z charakteru tych zajęć wynika, że mogą je prowadzić przede wszystkim szkolni specjaliści czyli pedagog szkolny oraz psycholog szkolny w ramach udzielanej przez siebie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz nauczyciel, który posiada kwalifikacje z zakresu socjoterapii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W dniu 2 września 2019 r. nauczycielka (n-l mianowany) została zatrudniona w pełnym wymiarze. Forma nawiązania stosunku pracy - przez mianowanie. W dniu 30 września 2019 r. zawarta umowa została rozwiązana w drodze porozumienia stron. W roku 2019 nauczycielka nie pracowała w szkole (prowadziła własną działalność gospodarczą). Ostatnie zatrudnienie w szkole trwało do 31.08.2004 r. Czy nauczycielce należy wypłacić w wymiarze proporcjonalnym do okresu zatrudnienia ekwiwalent za urlop? Czy też biorąc pod uwagę zapis KN (art. 65), że prawo do pierwszego urlopu nauczyciel nabywa w ostatnim dniu poprzedzającym ferie, a prawo do drugiego i dalszych urlopów - w każdym następnym roku kalendarzowym ekwiwalentu nie należy wypłacać?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka złożyła wniosek o przejścia na świadczenie kompensacyjne z dniem 31 sierpnia 2019 roku. Nauczycielka ta jest zatrudniona na podstawie mianowania mająca 56 lat i 34 lata pracy, zatrudniona w szkole - czyli spełniająca wszystkie wymogi dotyczące przejścia na świadczenie kompensacyjne. Nie ma żadnej likwidacji oddziałów.
Pytanie odprawa emerytalna na podstawie art 87 ust. 2 Karty Nauczyciela
Czy tej nauczycielce będzie przysługiwała nagroda jubileuszowa, jeśli na świadczenie kompensacyjne pójdzie z dniem 01.09.2019 a nagroda jubileuszową otrzymałaby w dniu 31.08.2020 ?
Czy my jako szkoła oprócz wystawienie świadectwa pracy, odprawy i ewentualnych ekwiwalentów za urlop mamy obowiązek zrobić? Przygotować dokumenty ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego może uczyć języka angielskiego w przedszkolu? Czy są konieczne dodatkowe kwalifikacje?
- Czy w czasie zawieszenia badań okresowych (zagrożenie epidemiologiczne) wysyłamy na kończące się badania okresowe sprzątaczki w szkole, które mają czynnik pracy na wysokości do 3 metrów? Czy zachowują ważność te, które się kończą np. 10 sierpnia 2022 r. i nie ma potrzeby wykonywania nowych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w maju podpisała zgodę na zmniejszenie wymiaru zatrudnienia do 5/18. W lipcu złożyła do dyrektora szkoły wniosek o urlop dla poratowania zdrowia. Z jakiego wymiaru będzie miała wypłacane świadczenie z etatu – czy z 5/18?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe