Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy słuchacz szkoły policealnej po zakończeniu cyklu nauczania powinien otrzymać świadectwo ukończenia szkoły, jeżeli wcześniej zdeklarował chęć przystąpienia do egzaminu zawodowego potwierdzającego kwalifikacje, a ostatecznie nie przystąpił do tego egzaminu? Czy przystąpienie do egzaminu jest warunkiem wydania świadectwa ukończenia szkoły (jakie są zasady wydawania świadectw ukończenia szkoły policealnej)?
Zgodnie z art. 44za ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2020 r., poz. 1327), słuchacz kończy szkołę policealną, jeżeli: 1) w wyniku klasyfikacji końcowej otrzymał ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych pozytywne końcowe oceny klasyfikacyjne, 2) przystąpił do egzaminu zawodowego ze wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie (a więc nie musi go zdać, a jedynie do niego przystąpić).
Jeżeli z przyczyn losowych lub zdrowotnych słuchacz nie przystąpi do którejś z części egzaminu w terminie głównym, zobowiązany jest przystąpić do tego egzaminu w terminie dodatkowym (art. 44zzzga UoSO). Oznacza to, że jeżeli słuchacz w terminie głównym i dodatkowym nie przystąpi do żadnej lub jednej z części egzaminu zawodowego, nie kończy szkoły i nie otrzymuje świadectwa ukończenia szkoły policealnej. Świadectwo może zostać wydane tylko osobie kończącej szkołę (spełniającej wszystkie wymogi z art. 44za ust. 3 UoSO), zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- O czym w szczególności powinien pamiętać dyrektor szkoły, gdy na koniec roku szkolnego nauczyciel szkoły podstawowej wystawia ocenę niedostateczną ze swojego przedmiotu, aby nie dopuścić do zaniedbań proceduralnych i prawnych?
- Zwracam się z ogromna prośbą o pomoc w następującej kwestii: Uczniowie z orzeczeniem (np. zespół Aspergera). Jako, że są to dzieci z orzeczeniem należą im się bezdyskusyjnie 2 dodatkowe godziny (2x60min) ze specjalistami zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wpisane do arkusza organizacji szkoły w danym roku szkolnym. Pozostałe dzieci mają udzielaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną z godzin, które szkole są przydzielane przez organ prowadzący wg wzoru (liczba dzieci razy wskaźnik, co roku podawany prze Biuro Edukacji). Moje pytanie brzmi: Czy dzieci z orzeczeniami, które mają dla siebie pełne 120 minut ze specjalistami należy bezwzględnie i bezdyskusyjnie objąć kolejnymi godzinami pomocy psychologiczno – pedagogicznej z tej drugiej puli godzin, czyli ilość dzieci razy wspomniany wyżej wskaźnik. Nie mam absolutnie nic przeciwko, jak największej pomocy dzieciom z orzeczeniem, ale w takiej sytuacji rzesza dzieci bez orzeczeń ale o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opinie) w dużej mierze pozostanie bez wsparcia, bo wyczerpie się pula godzin dla nauczycieli specjalistów. Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu rodzicom, że szkoła nie okrada ich dzieci! Mam nadzieję, że zdołałam wyjaśnić dostatecznie mój kontekst problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem w SP Witaszyce. Proszę o udzielenie odpowiedzi na dwa pytania: 1) jakie są zasady tworzenia oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej i jakie musimy spełnić warunki, aby go uruchomić? 2) wczoraj nauczycielka j. polskiego złamała nogę. Poinformowała, że 1 miesiąc będzie na zwolnieniu, ale może się ono przedłużyć. Czy od 1 lutego możemy zatrudnić na zastępstwo na czas określony innego polonistę, czy mamy poloniście dać zastępstwa doraźne?
- Czy 6-latkom (ur. w 2011r.) w bieżącym roku szkolnym dokonujemy diagnozy pedagogicznej i do 30 kwietnia 2018r. przekazujemy rodzicom informację o gotowości szkolnej dziecka? Co robimy dla 5 latków (ur. w 2012r.)? Czy też dokonujemy diagnozy pedagogicznej i przekazujemy rodzicom informację o gotowości szkolnej? Z jakich przepisów to wynika? Proszę o szerszą interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy orzeczenie Komisji Lekarskiej do spraw inwalidztwa i zatrudnienia z 1993roku w sprawie zaliczenia do III grupy inwalidów z ogólnego stanu zdrowia jest dokumentem wystarczającym do potwierdzenia niepełnosprawności jednego z rodziców kandydata w rekrutacji do przedszkola.
Wg zarządzenia wójta gminy w sprawie rekrutacji dzieci do przedszkola niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata potwierdza orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe