Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Przypuszczam, że pytanie dotyczy postępowania wobec ucznia z rozpoznaną dysleksją rozwojową w formie dysortografii lub ucznia klas I-III szkoły podstawowej z grupy ryzyka...

PORADA PRAWNA

02 listopada 2016 Prawo oświatowe

Uczeń w wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną i dostarczoną szkole opinii ma następujące wskazanie: "dyktanda i prace pisemne oceniać opisowo przez wskazanie błędów". Jak zatem odnotować ocenę w dzienniku? Czy może odnotowywać tylko fakt zaliczenia dyktanda wpisując np. "zal". Proszę o odpowiedź.

Przypuszczam, że pytanie dotyczy postępowania wobec ucznia z rozpoznaną dysleksją rozwojową w formie dysortografii lub ucznia klas I-III szkoły podstawowej z grupy ryzyka dysleksji – takie bowiem wskazania otrzymują w opinii PPP tylko ci uczniowie.
Zgodnie z zaleceniami Polskiego Towarzystwa Dyslektycznego oraz wytycznymi zawartymi w poradniku wydanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji podległy MEN „Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się” Jolanty Rafał- Łuniewskiej: Dostosowanie wymagań wobec w/w uczniów dotyczy głównie formy sprawdzania i oceniania wiedzy z zakresu ortografii. Polega to na stosowaniu oceny opisowej dyktanda ze wskazaniem popełnionych błędów i sposobów pracy nad ich poprawą. min. podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych stanowiących formę pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej temu uczniowi. Natomiast przy pisaniu innych prac pisemnych należy oceniać odrębnie merytoryczną stronę pracy i odrębnie poprawność pisowni, nie wpisując tej drugiej oceny do dziennika.

Błędy ortograficzne i interpunkcyjne popełniane przez dysortografika w pracach pisemnych nie powinny powodować obniżenia oceny ogólnej. Ocenę końcową należy wystawiać głównie na podstawie innych form sprawdzania wiedzy i umiejętności tego ucznia, np. wypowiedzi ustnych, słuchania ze zrozumieniem, czy aktywności podczas lekcji. Takie postępowanie dotyczy nauczycieli wszystkich przedmiotów

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT