Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń w wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną i dostarczoną szkole opinii ma następujące wskazanie: "dyktanda i prace pisemne oceniać opisowo przez wskazanie błędów". Jak zatem odnotować ocenę w dzienniku? Czy może odnotowywać tylko fakt zaliczenia dyktanda wpisując np. "zal". Proszę o odpowiedź.
Przypuszczam, że pytanie dotyczy postępowania wobec ucznia z rozpoznaną dysleksją rozwojową w formie dysortografii lub ucznia klas I-III szkoły podstawowej z grupy ryzyka dysleksji – takie bowiem wskazania otrzymują w opinii PPP tylko ci uczniowie.
Zgodnie z zaleceniami Polskiego Towarzystwa Dyslektycznego oraz wytycznymi zawartymi w poradniku wydanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji podległy MEN „Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się” Jolanty Rafał- Łuniewskiej: Dostosowanie wymagań wobec w/w uczniów dotyczy głównie formy sprawdzania i oceniania wiedzy z zakresu ortografii. Polega to na stosowaniu oceny opisowej dyktanda ze wskazaniem popełnionych błędów i sposobów pracy nad ich poprawą. min. podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych stanowiących formę pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej temu uczniowi. Natomiast przy pisaniu innych prac pisemnych należy oceniać odrębnie merytoryczną stronę pracy i odrębnie poprawność pisowni, nie wpisując tej drugiej oceny do dziennika.
Błędy ortograficzne i interpunkcyjne popełniane przez dysortografika w pracach pisemnych nie powinny powodować obniżenia oceny ogólnej. Ocenę końcową należy wystawiać głównie na podstawie innych form sprawdzania wiedzy i umiejętności tego ucznia, np. wypowiedzi ustnych, słuchania ze zrozumieniem, czy aktywności podczas lekcji. Takie postępowanie dotyczy nauczycieli wszystkich przedmiotów
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie przepisów prawnych czy można połączyć Zespół Szkół Rolniczych( szkoła dla młodzieży) z Rolniczym Centrum Kształcenia Ustawicznego (szkoła zaoczna dla dorosłych), w której w skład wchodzą : Liceum Ogólnokształcące, Szkoła Policealna, Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeżeli uczeń w I semestrze opuścił więcej niż 50% zaplanowanych zajęć z danego przedmiotu i powinien być nieklasyfikowany w I semestrze, to powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny za I semestr? Czy zgodnie z klasyfikacją końcoworoczną powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny na koniec roku szkolnego? W dzienniku wstawić nieklasyfikowany, czy ndst? Pierwszy raz mam taką sytuacje pod koniec I semestru i dotyczy to nie tylko jednego ucznia. Dziękuję z góry za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole niepubliczne ma obowiązek przygotowania raportu o dostępności? Jeśli tak, to kto może go przygotować? Gdzie należy go udostępnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie od naszej Prezes Stowarzyszenia Społeczno - Oświatowego "Szansa", która od 2013 roku prowadzi publiczną sześcioletnią szkołę podstawową. Szkoła została przekazana w drodze umowy przez jst zgodnie z art. 5 g naszemu stowarzyszeniu. W związku z tym mam pytanie dotyczące reformy, czy powinniśmy składać jakieś dokumenty,wniosek, aby prowadzić szkołę ośmioletnią?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 11.1-4 ustawy z dnia 29 grudnia 2015r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw – „1. Dzieci urodzone w I połowie 2008 r., które w roku szkolnym 2015/2016 uczęszczają do klasy II szkoły podstawowej, na wniosek rodziców, złożony w terminie do dnia 31 marca 2016 r., mogą w roku szkolnym 2016/2017 kontynuować naukę w klasie II szkoły podstawowej.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się do dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza. (...)
4. Dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1, w roku szkolnym 2015/2016 kontynuuje naukę w klasie II szkoły podstawowej, z tym że w tym roku szkolnym nie podlega ono klasyfikacji rocznej i promowaniu do klasy III szkoły podstawowej oraz nie otrzymuje świadectwa szkolnego promocyjnego.”
Ustawa nic nie mówi o dzieciach urodzonych w II połowie roku 2008 – ci rodzice mieli wybór i dokonali go.
W mojej szkole wszyscy rodzice dzieci, które uczęszczają do klasy II i urodzone są w roku 2008 (te z I i te z II połowy roku), chcą aby ich dzieci kontynuowały naukę w klasie II.
Jak zatem zgodnie z obowiązującymi przepisami mam postąpić?
1. Czy rodzice dzieci urodzonych w II połowie roku 2008 mogą złożyć wniosek – podanie do dyrektora szkoły, o nie promowanie dziecka do klasy III ?
Będą one wówczas podlegały klasyfikacji rocznej oraz promowaniu do klasy III, otrzymają jednak świadectwo o nie promowaniu do klasy III.
2. Jeżeli tak, to czy do wniosku – podania do dyrektora szkoły musi być dołączona opinia z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej? Czy wystarczy tylko wniosek – podanie rodzica?
3. Czy też rodzice nie mają żadnych możliwości, a ich dzieci muszą kontynuować naukę w klasie III?
Bardzo proszę o wyczerpującą odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe