Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakiego planu rozwoju zawodowego nie można zatwierdzić?
Przepisy nie określają formy i wzoru planu rozwoju zawodowego. Może więc mieć formę tabeli lub opisową, może być z podziałem na wymagania niezbędne do uzyskania danego stopnia, ze wskazaniem działań, które nauczyciel planuje wykonać w okresie stażu.
Plan rozwoju zawodowego może być zatwierdzony, jeżeli:
- uwzględnia wymagania niezbędne do uzyskania danego stopnia awansu zawodowego;
- uwzględnia powinności nauczyciela w okresie stażu;
- wskazuje konkretne działania, które nauczyciel zamierza wykonać, aby spełnić niezbędne wymagania;
- wskazuje terminy wykonania działań;
- uwzględnia specyfikę typu i rodzaju szkoły.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
Staż na stopień nauczyciela kontraktowego umożliwia weryfikację wiedzy i umiejętności nabytych w czasie studiów w konfrontacji z praktycznym działaniem w warunkach konkretnej szkoły. Nauczyciel:
- poznaje przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły, sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole,
- poznaje przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy,
- obserwuje zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej godziny zajęć w miesiącu,
- omawia z prowadzącym obserwowane zajęcia,
- prowadzi zajęcia z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawia je z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone.
Plan rozwoju zawodowego stażysty uwzględnia wymagania, o których mowa w § 6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Nauczyciel kontraktowy potrafi prawidłowo wykonywać zadania dydaktyczno-wychowawcze związane z zajmowanym stanowiskiem. Staż na stopień nauczyciela mianowanego pozwala wyjść poza własny warsztat pracy i poznać mechanizmy funkcjonowania systemu nauczania i wychowania. Nauczyciel pogłębia wiedzę i umiejętności zawodowe samodzielnie lub przez udział w szkoleniach.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego uwzględnia wymagania, o których mowa w § 7 ust. 2 rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
Nauczyciel mianowany potrafi ocenić skuteczność podejmowanych działań i stosownie je korygować. Nie tylko biegle rozwiązuje problemy napotkane we własnej praktyce zawodowej, lecz także potrafi wspierać innych nauczycieli oraz planować i realizować działania na rzecz podnoszenia jakości pracy własnej i szkoły.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego uwzględnia wymagania, o których mowa w § 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu.
Plan rozwoju zawodowego nie powinien być zatwierdzony, jeśli:
- jest szablonowy, ogólny, uniwersalny;
- jest możliwy do przypisania nauczycielowi niezależnie od zajmowanego stanowiska;
- nie uwzględnia specyfiki typu szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od roku prowadzę niepubliczne przedszkole. Jestem nauczycielem kontraktowym (polonistka, nauczyciel przedszkola) i sprawuję również nadzór pedagogiczny. Zatrudniłam w tym roku nauczycielkę tuż po studiach. Czy może ona odbyć w mojej placówce staż i uzyskać stopień nauczyciela kontraktowego? Mogę być jej opiekunek stażu? Jaka będzie tutaj obowiązująca podstawa prawna?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- 31 maja zakończyłam staż na nauczyciela dyplomowanego. Złożyłam sprawozdanie, a teraz przymierzam się do złożenia teczki do KO, ale nie wiem, czy zdążę to zrobić do 31 października 2018r. Czy będę mogła to zrobić później, np. w czasie ferii zimowych, gdzie będę mieć trochę więcej czasu, bo zgodnie z prawem, mam 3 lata na złożenie tej teczki, tylko teraz jest kwestia tego, czy też na starych zasadach, czy już na nowych?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel do 08.11.2024 r przebywa na urlopie uzupełniającym. Czy może rozpocząć awans na mianowanie (dziś złożył wniosek od 1.09.2024 r. i plan rozwoju)? Czy staż przedłuży się o czas nieobecności od 1.09 do 8 .11? Dziękuję
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, z którym nawiązano z dniem 1 września br. stosunek pracy na podstawie art. 10 ust. 3 KN może rozpocząć przygotowanie do zawodu przed awansem na stopień nauczyciela mianowanego? Czy w przypadku pozytywnej odpowiedzi nauczycielowi przysługuje świadczenie na start (art. 53a KN)?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy nauczyciela fizjoterapeuty zatrudnionego w OREW. Od 20 lat pracuje w placówce, jest nauczycielem bez awansu, w systemie informacji oświatowej wskazany jest na pół etatu jako nauczyciel wychowania fizycznego. Czy może być nauczycielem bez awansu? Czy nauczyciel z przygotowaniem pedagogicznym i magistrem z fizjoterapii, zatrudniony w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym musi mieć ukończoną oligofrenopedagogikę?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe