Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie przedmioty nauczania będą obowiązywały od września 2017r. dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznymi sprzężeniami? Chodzi o klasy: 1,2,3,5,6,szkoły podstawowej specjalnej i 3 klasy gimnazjum specjalnego ?
Od 1 września 2017r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 24 lutego 2017 r. poz.356). W przypadku szkoły podstawowej - ogólnodostępnej oraz specjalnej - dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym podstawa ta opisana jest w Załączniku nr 3. Proszę ją uważnie przeczytać, albowiem w odniesieniu do w/w uczniów w odniesieniu do w/w uczniów nie stosuje się „przedmiotów” a tylko formy zajęć, do których należą od klasy I do klasy VIII:
1) zajęcia edukacyjne:
a) funkcjonowanie osobiste i społeczne,
b) zajęcia rozwijające komunikowanie się,
c) zajęcia rozwijające kreatywność,
d) wychowanie fizyczne,
e) etyka;
2) zajęcia rewalidacyjne.
W załaczniku nr 3 opisane są bardzo dokładnie treści nauczania z zakresu powyższych form zajęć oraz warunki ich realizacji.
W przypadku klasy III gimnazjum nadal obowiązuje tzw. stara podstawa programowa czyli Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2012 r. poz. 977) – Załącznik nr 3
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi kontraktowemu, który ukończył studia podyplomowe z zakresu organizacji i zarządzania, organ prowadzący, którym nie jest jednostka samorządu terytorialnego, może powierzyć stanowisko dyrektora przedszkola? Ponadto nauczyciel jest w trakcie odbywania stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel szkoły ponadgimnazjalnej pracuje w pełnym wymiarze godzin - etat. Nie przebywał na zwolnieniu lekarskim. Nie zrealizował w roku szkolnym 2009/10 obowiązkowych dodatkowych 38 godzin nałożonych z art. 42 Karty Nauczyciela. Czy są regulacje prawne rozstrzygające taką sytuację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do klasy 1. rodzic zapisał dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Posiada orzeczenie, w którym poradnia pisze, że dziecko może uczęszczać do oddziału integracyjnego. Czy mogę utworzyć taki oddział, jeśli mam tylko jedno dziecko z orzeczeniem? Klasa liczy 18 uczniów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy organizacji kształcenia specjalnego.
Na wniosek rodziców poradnia właściwa ze względu na miejsce zamieszkania wydała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, ważne do ukończenia szkoły podstawowej. Z powodu zmiany miejsca zamieszkania w trakcie nauki dziecko zostało przeniesione do innej szkoły podstawowej.
Czy to orzeczenie pozostaje podstawą do zorganizowania uczniowi kształcenia specjalnego w szkole odległej od poradni wydającej orzeczenie? Czy też po przeprowadzce rodzice powinni kolejny raz (tym razem do innej poradni właściwej ze względu na miejsce zamieszkania) wystąpić o orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy bibliotekarz powinien w ramach swojej pracy prowadzić tzw." lekcje biblioteczne" z klasami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe