Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak realizować zajęcia teoretyczno-praktyczne w ramach przedmiotu przygotowanie do prowadzenia pojazdów samochodowych z uczniami, którzy w chwili ukończenia branżowej szkoły I stopnia nie mają 18 lat?
Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, Dz.U. z 2020 r., poz. 1268 wymagany minimalny wiek do kierowania pojazdami wynosi 18 lat dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii A2, B, B+E, C1 i C1+E. Jest to termin, w którym uczeń będzie mógł uzyskać prawo jazdy. Natomiast od momentu przyjęcia do szkoły branżowej I stopnia będzie mógł rozpocząć i odbywać szkolenie z nauki jazdy za pisemną zgodą rodziców na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ww. ustawy. Czyli w szkole branżowej niepełnoletni uczeń (nieodpłatnie w publicznej placówce) może w pełni zrealizować podstawę programową obejmującą teoretyczną i także praktyczną część nauki jazdy za pisemną zgodą rodzica oraz może ukończyć szkołę w wieku poniżej 18 lat, ale bez prawa jazdy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem zespołu szkół, w skład którego wchodzą szkoła podstawowa i gimnazjum. W zespole funkcjonuje świetlica, w której pracuje nauczyciel na cały etat i drugi nauczyciel na 0,5 etatu. Świetlica pracuje w godz.6.45-16.15, z przerwą, gdy wszystkie dzieci są na lekcjach. Czy nauczyciel może pracować w tych godzinach, z 2-4-godzinną przerwą? Łączny czas pracy nie przekracza 8 godz. Aby zapewnić bezpieczeństwo dzieci, nie mogę inaczej zorganizować pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w trakcie cyklu kształcenia w Szkole Branżowej I Stopnia można zmienić ramowy plan nauczania przenosząc przedmiot zawodowy z klasy III do klasy II?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawnie zasadne jest pytanie rodziców w ankiecie na początku roku szkolnego o wyrażenie zgody na udział dziecka w wyjściach klasowych mających na celu realizację zadań dydaktycznych i wychowawczych oraz
wyjściach klasowych mających charakter dydaktyczno- rekreacyjny? Sądzę, że jest to zawarte w działaniach szkoły i jedyną barierą moze być kwestia opłaty za wyjście.
Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka będąca właścicielem gospodarstwa rolnego o powierzchni 0,78 ha przeliczeniowego (1,79 ha fizycznego) chce skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia. Czy przysługuje jej prawo do tego urlopu na podstawie art. 73 KN i czy fakt posiadania gospodarstwa (brak żywego inwentarza, nie jest prowadzona produkcja towarowa, są tylko odziedziczone po rodzicach grunty rolne) nie ogranicza tego prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica przyszła liceum na początku trzeciej klasy. W poprzedniej szkole miała realizowane przedmioty rozszerzone WOS i historię sztuki, które kończyły się w klasie trzeciej. W naszym liceum nie było takich rozszerzeń. Czy na świadectwie końcowym wpisujemy oceny uzyskane w klasie drugiej poprzedniej szkoły? Czy z WOSu z klasy pierwszej z podstawy? Czy wpisujemy jej WOS i historię sztuki jako przedmioty rozszerzone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe