Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin nauczyciela wspomagającego przydzielamy na jednego ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu? Czy Ci uczniowie którzy mają autyzm i uczą się indywidualnie (nauczanie indywidualne) poza szkołą muszą mieć przydzielonego nauczyciela wspomagającego (ile godzin)?
Żaden obowiązujący przepis, w tym ustawa z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309 ze zm.) nie określają liczby godzin nauczyciela wspomagającego przydzielanej na jednego ucznia z autyzmem. Konieczna jest w tej sprawie analiza indywidualnej sytuacji (potrzeb) konkretnego ucznia z autyzmem, na podstawie zaleceń poradni psychologiczno - pedagogicznej, zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, według ustaleń wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania poszczególnych uczniów i treści indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego, zgodnie z § 5 pkt 1, § 6 ust. 1, 4 i 10 oraz § 7 ust. 2 ww. rozporządzenia. Przykładowo należy zwrócić uwagę, czy dany uczeń powinien korzystać z pomocy takiego nauczyciela na wszystkich czy tylko wybranych zajęciach. Dotyczy to również ucznia objętego indywidualnym nauczaniem, który nie jest wyłączony z prawa korzystania z pomocy nauczyciela wspomagającego, jeśli takie jest zalecenie poradni lub wynik wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na zastępstwo od 01.09.– 30.11.2018 należy się „13” za 2018 r.? Dodam iż 24.09.2018 przebywał na zwolnieniu lekarskim.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który przebywa na długoterminowym zwolnieniu lekarskim (kobieta w ciąży) powinien otrzymywać zasiłek chorobowy w dniu 1 dnia każdego miesiąca, tak jak do tej pory otrzymywał wynagrodzenie, czy może otrzymywać zasiłek w innym terminie, np. na koniec miesiąca? Czy okres zawarcia umowy (na czas określony) ma znaczenie na termin wypłaty zasiłku chorobowego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie może wydać się dziwne, ale w zmieniającej się rzeczywistości coraz częściej pewne sprawy są dla mnie nowością, chociaż nie długo będę obchodziła 30 lat pracy w szkole. Pytanie moje brzmi: W szkole odbywają się zajęcia pozalekcyjne, organizowane na prośbę rodziców i prowadzone przez trenerów z zewnątrz. Za zajęcia płacą rodzice, ja tylko mam umowę użyczenia sal do tych zajęć. W szkole do godziny 15 jest bardzo dużo zajęć pozalekcyjnych w ramach godzin " karcianych", ale rodzice chcą jeszcze więcej. Jak by to wyglądało prawnie, gdyby takie zajęcia prowadził nauczyciel uczący w tej szkole również po godzinach pracy i za te zajęcia pobierał opłatę od rodziców?
- Nauczyciel od lutego 2023 i nadal realizuje nauczanie indywidualne z uczniem posiadającym orzeczenie o kształceniu specjalnym. Przysługuje mu dodatek za trudne warunki pracy, który nie był wypłacany. Czy wyrównanie dodatku ma być naliczone od lutego 2023 r., czy tylko za bieżący rok szkolny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ukończyła w 1983 r. studium pedagogiczne i uzyskała kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej. W 1987 r. ukończyła studium przedmiotowo-metodyczne na kierunku "nauczanie początkowe". W akcie mianowania z 2000 r. istnieje zapis, iż może ona być zatrudniona w szkole podstawowej. W 2006 r. uzyskała tytuł licencjata w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Czy nauczycielka z tymi kwalifikacjami posiada uprawnienia do nauczania w klasach I-III lub prowadzenia zajęć w oddziale przedszkolnym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe