Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy niepubliczne przedszkole zobowiązane jest do prowadzenia księgi dzieci? jesli tak to czy wpisuje się tam tylko dzieci 6 letnie czy wszystkie?
W przedszkolach, w tym niepublicznych nie prowadzi się księgi dzieci. Przepis §3 ust.1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017r. poz.1646) stanowi, że to szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu zamieszkałych w obwodzie szkoły.
Natomiast przepis art.33 ust.3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U.z 2017r. poz.59 z późn.zm.) nakłada na dyrektora niepublicznego przedszkola, w którym zorganizowano oddziały przedszkolne obowiązek powiadomienia dyrektora szkoły, w obwodzie której dziecko mieszka, o spełnianiu przez dziecko obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego w tym przedszkolu oraz o zmianach w tym zakresie.
Podstawa prawna:
1.Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017r. poz.1646).
2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U.z 2017r. poz.59 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prosiłbym o wyjaśnienie jak ma wyglądać procedura przekształcenia publicznej sześcioklasowej szkoły w ośmioklasowa, ale prowadzoną przez Stowarzyszenie?
- Czy organ prowadzący może wprowadzić zasadę, że w jednym oddziale integracyjnym zatrudniony jest tylko jeden nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne, co uniemożliwia objęcie pomocą uczniów niepełnosprawnych na wszystkich zajęciach lekcyjnych? OP twierdzi, że w każdym oddziale zgodnie z prawem ma być zapewniony jeden etat nauczyciela wspomagającego, który w ramach swojego pensum (20 h) ma obowiązek prowadzić zajęcia rewalidacji indywidualnej i wspomagać uczniów na zajęciach, np. w przypadku 4 uczniów należy od 20 h pensum odjąć 8 godzin rewalidacji, a pozostałe 12 są to godziny, na których nauczyciel wspomaga uczniów na zajęciach lekcyjnych. OP wychodzi z założenia, że nie ma obowiązku prawnego zapewnienia obecności nauczyciela wspomagającego na wszystkich godzinach lekcyjnych. W wielu przypadkach np. uczniów z niepełnosprawnością ruchową pomoc nauczyciela wspomagającego jest potrzebna na każdej godzinie lekcyjnej, jednak potrzeby indywidualne uczniów i ich możliwości nie są zdaniem OP argumentem do zapewnienia nauczyciela wspomagającego na wszystkich lekcjach. Ponadto OP twierdzi, że niedopuszczalna z mocy prawa jest sytuacja kiedy w jednej klasie uczy 2-3 nauczycieli wspomagających, np. w klasach 4-8, w których siatka godzin tygodniowo przekracza pensum jednego nauczyciela wspomagającego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może prowadzić zajęcia indywidualne z uczniem w wymiarze 2 godzin (w ramach nauczania indywidualnego na podstawie orzeczenia poradni)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko z oddziału przedszkolnego otrzymało decyzję o zorganizowaniu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka - czy zajęcia logopedy, surdopedagoga i pedagoga mogą być w jednym dzienniku WWRD, aby wzajemnie widzieli co zostało z dzieckiem zrealizowane? Czy każdy osobno?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy związki zawodowe mogą nie zatwierdzić funduszu socjalnego? Jak postąpić w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe