Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który opracował program autorski musi poprosić o opinię metodyka, jeżeli zawarł ten program podczas realizacji awansu na nauczyciela dyplomowanego?
Jednym z wymagań, jakie musi spełnić nauczyciel mianowany ubiegający się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego jest opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Dz. U. z 2013 r., poz. 393). Rozporządzenie nie nakłada obowiązku uzyskania opinii metodyka w związku z takimi działaniami nauczyciela. Nadto na podstawie art. 22a ust. 1 i 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm. w przypadku wdrażania programu nauczania, nauczyciel jest zobowiązany przedstawić go dyrektorowi; następnie dyrektor zasięga opinii rady pedagogicznej i zatwierdza program. Również u.s.o. nie wymaga przedstawienia przez nauczyciela opinii metodyka dotyczącej programu nauczania. Taką opinię nauczyciel, który opracował program autorski, może przedstawić na zasadzie dobrowolności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy podstawy prawnej nauczyciela, który rozpoczął staż na nauczyciele kontraktowego w dniu 01.09.2018 r.
Czas trwania stażu do 31.08.2019 r. Sprawozdanie złożył w dniu 04.09.19 r. Projekt oceny dorobku wpłynął 05.09.2019 r. Wniosek nauczyciela o dokonanie oceny dorobku zawodowego wpłynął 04.09.2019 r. Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego wpłynął 10.10.2019 r. Zaświadczenie o przebytym stażu 26.09.2019 r. Arkusz analizy formalnej 17.10.2019r. Zawiadomienie nauczyciele, członków komisji 17.10.2019r. Jaka będzie podstawa prawna aktu nadania stopnia awansu zawodowego oraz uzasadnienia do aktu? Jaka jest podstawa prawna zaświadczenia o akceptacji komisji kwalifikacyjnej? Proszę o pomoc gdyż w roku szkolnym 2018/2019 zmieniały się rozporządzenia dotyczące awansu zawodowego i trudno mi ustalić prawidłową podstawę.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor, który jest jednocześnie opiekunem stażu, może powołać na przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej zastępcę i dodatkowo nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego w postępowaniu kwalifikacyjnym na stopień nauczyciela kontraktowego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy rozpoczął w mojej szkole awans zawodowy na nauczyciela mianowanego z dniem 01.09.2015r., jednak zrezygnował z pracy z dniem 31.08.2016r. Opiekun stażu napisał projekt oceny - pozytywna, Rada Rodziców wystawiła pozytywną opinię. Jako dyrektor szkoły, biorąc pod uwagę opinię i projekt oceny opiekuna również wystawiłam pozytywną ocenę za okres stażu.
W uzasadnieniu w jednym z punktów znalazły się informacje o słabych stronach nauczyciela (ujęte zresztą w projekcie oceny opiekuna). Nauczyciel odwołał się od tych stwierdzeń. Czy miał prawo odwołać się od nieprzychylnych uwag zawartych w uzasadnieniu pozytywnej oceny za okres stażu? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w roku 2020 uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego. Przepracował dwa lata i rok, miał przerwy. W trakcie roku szkolnego (wrzesień 2023) ma możliwość podjęcia pracy, w pełnym wymiarze, jednak umowa nie będzie od 1 września, prawdopodobnie na rok z możliwością przedłużenia na kolejny. Na jakich zasadach musi być zatrudniony, aby mógł „rozpocząć staż” na nauczyciela mianowanego? Od kiedy musi mieć umowę? Na jaki okres musi być umowa? Kiedy i jakie dokumenty musi złożyć do dyrektora placówki?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel otrzymał awans na nauczyciela kontraktowego 25 czerwca 2021 r. Ze świadectw pracy wynika, iż staż wspomnianego nauczyciela wynosi 4 lata i 7 miesięcy. Od ostatniego awansu minął wymagany okres 2 lata. Czy nauczyciel z opisaną powyżej sytuacją mógł rozpocząć w roku szkolnym awans na nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe