Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Porady eksperta
- Mój problem dotyczy wykorzystania dodatkowych 8 dni wolnych od zajęć dydaktycznych, które przysługują szkole podstawowej. Nie mamy w tym roku VIII klasy, więc nie musimy przeprowadzać egzaminu ósmoklasisty. Czy naszym uczniom przysługują wtedy te 3 dni wolne podczas trwania egzaminów albo czy możemy wtedy wykorzystać te 3 dni w innym terminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawdą jest, że tylko pełnoletni uczeń może odebrać legitymację szkolną i świadectwo promocyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jaką podstawę prawną można się powołać przydzielając nauczycielowi języka polskiego 2 godziny WOS-U? Nadmieniam, że nauczyciel podpisał zobowiązanie, że podejmie studia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy terapeuta może odmówić pracy z dzieckiem z innej szkoły?
W szkole, w której jestem zatrudniona jest sala do zajęć integracji sensorycznej, pozostałe szkoły w naszym mieście nie mają takiej sali i nie prowadzą zajęć z IS. W związku z tym do naszej placówki na ww. zajęcia są przysyłane dzieci z innych placówek. Jak to wygląda od strony prawnej? Czy nie jest tak, że jeśli jestem zatrudniona w danej placówce to powinnam prowadzić zajęcia tylko z dziećmi uczęszczającymi do naszej szkoły? Czy mam prawo odmówić przyjęcia dziecka spoza mojej szkoły, a co jeśli dziecko ulegnie wypadkowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach dodatkowych dni wolnych w szkole podstawowej (do 8 dni) wchodzą rekolekcje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może zlecić (na podstawie art. 33 ust. 5 ustawy z 8 marca 1990 o samorządzie gminnym) dyrektorowi szkoły prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej z poziomu organu prowadzącego? Informacje zawarte w tym programie obejmują również inne szkoły funkcjonujące na terenie gminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej rodzice zwrócili się z prośbą o zwalnianie uczniów zdrowych w trakcie obowiązkowych zajęć edukacyjnych np. mają umówioną wizytę u lekarza lub inne sprawy. Dyrektor wyraża zgodę na zwalnianie uczniów jedynie w wtedy kiedy rodzic osobiście odbierze dziecko. Nie wyraża zgody gdy rodzice zwalniają przez telefon, lub na pisemną prośbę. Czy i na jakiej podstawie prawnej dyrektor może zwolnić ucznia bez osobistego odebrania dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy zespołem placówek terapeutyczno - wychowawczych, w skład którego wchodzi MOW i MOS. Wychowankowie obu placówek mieszkają w internacie. Czy w grupach wychowawczych w internacie mogą mieszkać razem chłopcy z ośrodka socjoterapii i ośrodka wychowawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinno być pensum za przeprowadzone zajęcia rewalidacyjne dla nauczyciela prowadzącego 24 h w oddziale przedszkolnym 1 h doradztwo zawodowe 2 h rewalidacji z dzieckiem 6-letnim i 2 h rewalidacji z uczniem klasy V. Czy zgodne z prawem jest liczenie zajęć rewalidacyjnych z pensum 25 (4/25)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile jest dodatkowych dni wolnych dla szkoły podstawowej 6 czy 8?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam kilka pytań:
1) Czy orzeczenie wydane ucznowi niedostosowanemu społecznie w związku z postanowieniem sądu o umieszczeniu w MOW zachowuje ważność, gdy uczeń opuszcza placówkę resocjalizacyjną? (ustaje przyczyna skierowania go do ośrodka) lub istnieje przyczyna uzasadniająca uchylenie orzeczenia z uwagi na zwolnienie ucznia. Czy można być niedostosowanym zwolnionym z MOW i realizować na tej podstawie kształcenie specjalne w oparciu o taką diagnozę? Czy nie jest to wewnętrznie sprzeczne?
2) Czy uczeń skierowany do placówki resocjalizacyjnej może realizować edukację w szkole masowej? Czy w przypadku takiego ucznia pkt. 3 zaleceń orzeczenia określający kształcenie również w placówkach ogólnodostępnych jest zapisem poprawnym? Czy takiemu uczniowi, któremu sąd nakazał kształcenie w ośrodku można w orzeczeniu jako jedną z form edukacji wpisać szkołę masową?
Nie spotkałam się jeszcze dotychczas z sytuacją skierowania nieletniego do MOW i jednocześnie realizowania przez niego kształcenia poza tą placówką, w szkole masowej. Jest to nawet w pewnym stopniu sprzeczne z centralnym systemem kierowania nieletnich. Każda placówka posiada bazę edukacyjną. Uczeń kierowany jest m.in. tam gdzie będzie mógł kontynuować naukę pozostając jeszcze w takim obowiązku do 18 r. życia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia PP w orzeczeniu zawarła wskazania do objęcia dziecka pomocą w formie zajęć rewalidacyjnych. Rodzic jednak nie chce, aby dziecko na takie zajęcia uczęszczało. Czy dyrektor wydaje decyzję o zwolnieniu dziecka z tego typu zajęć po złożeniu przez rodzica oświadczenia o rezygnacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły podstawowej może odmówić przyjęcia dziecka do klasy 5 szkoły podstawowej, jeżeli dziecko to zamieszkuje w obwodzie szkoły, ale na terenie obwodu funkcjonuje inna szkoła podstawowa, prowadzona przez stowarzyszenie, do której dziecko wcześniej uczęszczało?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy realizacji podstawy programowej w liceum niepublicznym (z uprawnieniami szkół publicznych) w oddziale po szkole podstawowej. W szkole jest jeden odział. Młodzież po szkole podstawowej (z tego oddziału) wybiera przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym. Wszyscy obowiązkowo realizują język angielski na poziomie rozszerzonym i jeden przedmiot do wyboru: biologię lub historię lub polski lub matematykę. Pytanie dotyczy sposobu realizacji tych przedmiotów. Czy istnieje możliwość, aby cała grupa (ci, którzy realizują np. biologię na poziomie rozszerzonym i reszta oddziału) mieli wspólnie jedną godzinę biologii realizowanej na poziomie podstawowym, a pozostałe 2 godziny realizują tylko te osoby, które wybrały biologię rozszerzoną? Analogicznie z pozostałymi przedmiotami. Razem godziny z podstawy osobno godziny rozszerzone. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W moim zespole szkół są następujące szkoły: liceum ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła I stopnia. Posiadamy również internat i kształcimy dorosłych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
Czy w związku z tym tworzymy statut (oprócz liceum, technikum i branżowej szkoły I stopnia - każda szkoła ma osobny statut), także dla internatu i dla KKZ (kształcenie dorosłych)?
Czy program profilaktyczno-wychowawczy jest jeden dla całego zespołu szkół czy osobny dla każdej szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
PORADY PRAWNE
Harmonogram aktualizacji
serwisu
Luty 2024
Marzec 2024
TERMINARZ