Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół - 5-letniego technikum -podano tygodniowy wymiar godzin danego przedmiotu w danej klasie. Nie podano natomiast tygodniowej liczby godzin dla ucznia np. w klasie I, tzn. Ile godzin w tygodniu może mieć uczeń klasy I technikum, np. 34. Do tej pory w rozporządzeniu podawano taka liczbę godzin.
Podanie tygodniowej liczby godzin w poprzednim ramowym planie wynikało przede wszystkim z tego, że liczby godzin przedmiotów były ustalane łącznie na dany etap edukacyjny. Aktualnie oprócz podania liczby godzin poszczególnych zajęć w tygodniu w wierszu nr 20 tabeli w załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703 także jest podana tygodniowa liczba godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą w technikum w poszczególnych klasach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający dla dziecka z autyzmem w przedszkolu?
Czy ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nadają takie uprawnienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej przy wydaniu decyzji przez dyrektora szkoły ponadgimnazjalnej o przyznaniu indywidualnego toku nauki oraz nauczania w warunkach pozaszkolnych (nauczanie w domu. Jakie dokumenty powinien przedstawić rodzic występujący do dyrektora z tym wnioskiem. Do jakich czynności powinien zobowiązać się rodzic/ prawny opiekun a do jakich dyrektor szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli uczeń nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego (rocznego)to w jakim terminie może przystąpić ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ZZ powinny opiniować plan dofinansowania form dokształcania i doskonalenia nauczycieli składany przez dyrektora szkoły do organu prowadzącego?
Czy powinna być podjęta w tej sprawie uchwała RP?
Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuje u mnie w przedszkolu niepublicznym nauczyciel będący jednocześnie dyrektorem ds. pedagogicznych, który ukończył studium pedagogiczne o specjalności edukacja wczesnoszkolna. W związku z chęcią poszerzania swoich kwalifikacji - w tym roku osoba ta ukończyła studia wyższe (licencjat) z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Studia magisterskie natomiast chciałaby zrobić już z innej specjalności, np. logopedia, oligofrenopedagogika lub terapia pedagogiczna, co bardzo by się przydało w naszym przedszkolu. Uczelnia, na której studiowała ta Pani upiera się, że w związku ze zmianą przepisów nie ma możliwości robić magisterki z innej specjalności, konieczna jest kontynuacja pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a dopiero potem, na studiach podyplomowych można zrobić wspomniane kierunki. Wydaje mi się nonsensem studiowanie kolejnych lat kierunku, z którego już nauczyciel ma kwalifikacje uzyskane podczas studium, i których już przecież nie utraci.
Moje pytanie zatem brzmi: czy nauczycielka może kontynuować studia na magisterce z innego kierunku niż licencjat (np. logopedia lub oligofrenopedagogika) i czy tak zdobyte kwalifikacje będą zgodne z prawem oświatowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe