Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na co powinien zwrócić szczególną uwagę (co powinien zawierać) w swoim planie rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego nauczyciel wspomagający pracujący w klasie integracyjnej do której uczęszczają uczniowie z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, uczeń niedosłyszący oraz uczniowie z zaburzeniami zachowania?
Staż na stopień nauczyciela kontraktowego to etap adaptacji stażysty w zawodzie, podczas którego każdy nauczyciel – bez względu na to, czy jest przedmiotowcem czy szkolnym specjalistą (pedagog, logopeda, psycholog, terapeuta…) sprawdza w praktyce wiedzę wyniesioną ze studiów, wchodzi w życie szkoły oraz rozwija swoje kompetencje w zakresie cech osobistych. W tym okresie nauczyciel realizuje własny plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły, uwzględniający:
- specyfikę i potrzeby szkoły
- zadania do realizacji (wynikające min. z zadań przydzielonych na stanowisku tzw. nauczyciela wspomagającego) oraz wszystkie wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego określone w przepisach rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r., poz. 393) - §6
- wiedzę, umiejętności i doświadczenie nauczyciela stażysty
Stażysta powinien zwrócić szczególną uwagę na:
- poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, co obejmuje znajomość przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły – w Pani przypadku także przepisów dotyczących organizacji klas integracyjnych oraz edukacji dzieci z niepełno sprawnościami oraz sposobów prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole – również indywidualnej dokumentacji uczniów – w Pani przypadku bardzo ważny jest IPET, notatki oraz karty obserwacji uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności zebrane w teczce.
- uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawianie tych zajęć z prowadzącym - powinna Pani mieć opracowaną kartę takich obserwacji – autoanaliza.
- prowadzenie zajęć z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu oraz omawianie je z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone – powinna Pani mieć do każdego zajęcia scenariusz oraz kartę omawiającą te zajęcia .
- uczestniczenie w wewnątrzszkolnych oraz zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.
- znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (szczególnie uczniów, na potrzeby których pełni Pani funkcję tzw. nauczyciela wspomagającego) oraz współpraca z ich rodzicami, z pedagogiem i psychologiem szkolnym, udzielanie pomocy i otoczenie szczególną opieką i uwagą uczniów tego wymagających.
Proszę zwrócić uwagę także na dokumentowanie własnych działań pedagogicznych oraz tworzenie warsztatu pracy - dobór odpowiednich metod i form pracy oraz środków dydaktycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów niepełnosprawnych, wybrane scenariusze zajęć, odpowiednie pomoce dydaktyczne, doskonalenie multimedialnych technik pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracuję w placówce niepublicznej jako dyrektor pedagogiczny i nauczyciel jednocześnie. Placówką kieruje dyrektor zarządzający (organ prowadzący - osoba fizyczna). Czy mogę rozpocząć w tej placówce awans zawodowy na nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka posiadająca pełne kwalifikacje i przygotowanie pedagogiczne jest zatrudniona w naszej szkole na okres roku szkolnego 2021/2022. Stopień nauczyciela kontraktowego uzyskała w sierpniu 2020 r. Dyrektor planuje ją zatrudnić od 1 września 2022 r. na czas nieokreślony. W związku z powyższym proszę o wyjaśnienie, na jakich zasadach ww. nauczycielka będzie odbywała awans zawodowy?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w dwóch szkołach po 9/18 etatu. Czy w obydwu szkołach dyrektorzy powinni wystawić ocenę dorobku i wydać zaświadczenie o zatrudnieniu?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel stażysta musi rozpocząć staż z dniem 01.09.18 r. ?
Jeśli 01.09.18 r. był dniem wolnym - sobota, to wg. interpretacji KO rozpoczyna staż 03.09.(jest to poniedziałek) i staż kończy się wtedy 02.09.19 r., a jak w przypadku innych nauczycieli kontraktowych i mianowanych?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podpowiedz dotyczącą projektu oceny nauczyciela kończącego staż na mianowanego
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe